AbbVie in de top van Best Workplaces van Great Place to Work

Het biofarmaceutische bedrijf AbbVie heeft de vierde plek veroverd in de prestigieuze lijst van Best Workplaces in Nederland.  De stijging in de top 10, onderstreept dat AbbVie een gepassioneerde organisatie is, waar 300 medewerkers het beste uit zichzelf en anderen blijven halen.

General Manager van AbbVie Nederland, Michele Manto, zegt over deze Great Place to Work prestatie: ” Mensen en de kwaliteit van hun leven zijn voor ons van het allergrootste belang. Dit geldt voor patiënten die vertrouwen op onze innovatieve geneesmiddelen, en voor iedereen die bij ons werkt.

Zo hebben wij oog voor de vitaliteit van onze medewerkers en we streven ernaar een omgeving te creëren waar mensen geïnspireerd en klantgericht zijn. Zo komen we tot de beste oplossingen in de zorg.”

Great Place to Work onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier onder werknemers binnen organisaties. Op basis van de positieve antwoorden op een vragenlijst van 58 stellingen en de evaluatie van het werkgeversbeleid wordt de lijst van Best Workplaces bepaald. AbbVie neemt voor het derde jaar op rij deel. In 2014 debuteerde AbbVie op de 19e plaats en steeg in 2015 naar de zesde plaats in de Great Place to Work categorie “Large & Multinational Companies”.

AbbvieAbbVie best practices
Great Place to Work zal een ’2016 best practices’-overzicht publiceren. Volgens Michele Manto kan AbbVie andere bedrijven met verschillende initiatieven inspireren: “Als jong en ambitieus bedrijf in de zorg, zetten we ons volledig in om oplossingen te bieden aan patiënten met complexe aandoeningen. Dat betekent dat we zoeken naar de beste mensen voor ons team en werken in een open cultuur. We ontwikkelen programma’s die voor alle medewerkers toegankelijk zijn. Zo hebben we bijvoorbeeld een Vitality programma om medewerkers  te helpen gezond en in balans te zijn. Ook hebben wij extra ingezet op Development. Ons doel is dat alle medewerkers zich pro-actief en optimaal blijven ontwikkelen op persoonlijk, leiderschap en functioneel gebied. Zo houden onze mensen, en ons bedrijf, aansluiting bij een dynamisch zorgveld.”

Over Great Place to Work
Overal werkt GPTW met dezelfde onderzoeksmethode die begin jaren tachtig is ontwikkeld door de journalisten Robert Levering en Milton Moskowitz. Zij werden gevraagd om een boek te schrijven over de 100 beste Amerikaanse bedrijven om voor te werken. Op basis van vele bedrijfsbezoeken, formuleerde Levering een aantal criteria voor een ‘Great Workplace’. Daarin stelde hij de relatie tussen medewerkers en managers in de organisatie centraal. Hoe meer onderling vertrouwen er is in een organisatie, hoe prettiger medewerkers en leidinggevenden het volgens Levering vinden om voor die organisatie te werken. GPTW ondersteunt organisaties door onderzoek, advies, workshops en trainingen in te zetten. GPTW werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 47 landen op alle continenten. Het instituut, met hoofdkantoor in San Francisco, stelt elk jaar in al deze landen lijsten samen. Jaarlijks doen wereldwijd 6.000 organisaties mee aan dit onderzoek, die circa 12 miljoen medewerkers representeren. Daarmee is dit het grootste onderzoek in zijn soort. www.greatplacetowork.nl

Over AbbVie

AbbVie is een internationaal biofarmaceutisch bedrijf, opgericht in 2013 na afsplitsing van Abbott. De missie van het bedrijf is om zijn expertise, toegewijde mensen en unieke innovatiekracht in te zetten om geavanceerde behandelingen te ontwikkelen en op de markt te brengen voor complexe en ernstige aandoeningen. Bij AbbVie en haar dochteronderneming Pharmacyclics werken wereldwijd meer dan 28.000 mensen. De geneesmiddelen zijn beschikbaar in meer dan 170 landen. Voor meer informatie over het bedrijf, zie www.abbvie.nl. Volg @abbvie op Twitter en onze carrière pagina’s Facebook of LinkedIn.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen