Wereldbeurs voor cleanroom technologie verwacht succesvolle editie 2016

Array

De volgende editie van Cleanzone vindt plaats op 8 en 9 november 2016 in Frankfurt am Main. Sinds februari kunnen aanbieders van cleanroom producten en services zich weer aanmelden voor de internationale vakbeurs en het bijbehorende congres. Ruth Lorenz, plaatsvervangend president “Technology & Production” bij Messe Frankfurt, is blij met de grote vraag: “Vanwege het grote aantal registraties verwachten wij dat Cleanzone ook in 2016 gaat groeien. De voortdurende ontwikkeling van de beurs wordt versterkt door de groei van schone productie faciliteiten op de hele wereld.” Afgelopen jaar waren 88 exposanten uit 12 landen op de beurs om hun producten en innovaties aan 731 bezoekers uit 32 landen te presenteren.

Een cleanroom is een laboratoriumruimte waar in de lucht vrijwel geen stof, vezels, micro-organismes, fijnstof of chemische dampen aanwezig zijn. Deze ultraschone werkomgeving is ontworpen om vervuiling van materiaal tijdens het productieproces te voorkomen. Cleanrooms worden bijvoorbeeld gebruikt bij fabricage van halfgeleiders of geneesmiddelen, maar ook in de ruimtevaart en bij vervaardiging van lenzen en zonnecellen. De producten en services die op Cleanzone gepresenteerd worden dekken het hele cyclus van een cleanroom af – van planning, lay-out tot constructie en operatie. De exposanten laten constructiemateriaal, ventilatie, airconditioning technologie, luchtsluizen, verbruiksartikelen, cleanroom kleding, meet- en control-technologie, software voor monitoring en training programs zien. De doelgroep van de beurs is o.a. ziekenhuizen, apotheken, de levensmiddelen en automotive industrie, medicijntechniek en semiconductor- en laser productie.

In de praktijk bestaan verschillende classes van cleanrooms: soms worden er deeltjes van 600 micrometers gemeten, in andere maar deeltjes minder dan een micrometer. Afhankelijk van het product hebben laboratoriums ook verschillend schone cleanrooms nodig. Ruth Lorenz zegt: “Cleanzone heeft het complete aanbod aan cleanrooms op de beurs. Dit biedt de bezoekers een optimale mogelijkheid om de informatie te krijgen die ze nodig hebben om hun cleanroom het beste toe te passen aan hun product.” 

 

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen