Wie bedenkt een lumineuze innovatie voor eHealthplatforms?
ArrayPhilips en Zilveren Kruis dagen ondernemers en designers uit om een lumineuze innovatie voor chronisch zieken te bedenken. Het gaat om een idee waardoor patiënten verleid worden om online met hun gezondheid aan de slag te gaan en te blijven. De twee bedrijven hebben hiervoor een challenge uitgeschreven met een prijs ter waarde van 30.000 euro. Dat hebben ze bekend gemaakt tijdens de eHealthweek.
Wereldwijd zijn er veel zelfzorgplatforms waarop patiënten online kunnen werken aan hun gezondheid. Met hulp van hun arts, hun omgeving en ICT. Die platforms functioneren goed, maar verleiden de patiënt nog niet genoeg om zelf aan de slag te gaan. Voor Zilveren Kruis en Philips reden om hiervoor een challenge uit te schrijven.
Handen ineen
Het is niet de eerste keer dat beide partijen de handen ineen slaan voor de verbetering van eHealth. Zeven jaar geleden richtten ze samen de Stichting Zorg Binnen Bereik op, waarmee ze partijen zoals patiënten(verenigingen), artsen en andere betrokkenen samenbrengen om zorg op afstand verder te ontwikkelen.
Praktisch
Ondernemers en designers kunnen hun idee vanaf medio juni inschrijven op www.zorgbinnenbereik.nl/challenge. Op 4 september sluit de inschrijving. De drie beste inzendingen worden genomineerd voor de prijs en uitgenodigd op het symposium Expeditie Zelfzorg van Stichting Zorg Binnen Bereik op 4 oktober 2016. Daar wordt ook de winnaar bekend gemaakt.
Van idee naar stevige plek
Philips helpt de winnaar om zijn idee verder uit te werken en tot wasdom te brengen in een accelerator programma. Zilveren Kruis biedt de winnaar zes maanden persoonlijke begeleiding en coaching. Met als uiteindelijke doel: dat de innovatie opgeschaald wordt en een stevige plek kan krijgen in de wereld van eHealth.
Bron: Stichting Zorg Binnen Bereik