Anna neemt tijd voor de borstkankerpatiënt en wachttijd is kort

Array
Landelijke benchmark borstzorg:Anna neemt tijd voor de patiënt en wachttijd is kort

Het St. Anna Ziekenhuis scoort wederom hoog in de landelijke Consumer Quality Index Mammacare. Met name op het aspect ‘tijd nemen voor de patiënt’ bleek het ziekenhuis significant beter dan gemiddeld. Daarnaast is de wachttijd van diagnose tot operatie in de regio bij het Anna het kortst; iets wat het ziekenhuis zelf ook nastreeft.

Consumer Quality Index Mammacare

De Consumer Quality Index Mammacare is een gestandaardiseerde methodiek die gebruikt wordt om de ervaren kwaliteit van borstzorg in kaart te brengen en vergelijkingen mogelijk te maken tussen prestaties van verschillende ziekenhuizen. Het St. Anna Ziekenhuis behaalde op alle vragen minimaal 2 van de 3 sterren. De vraag of men het ziekenhuis zou aanbevelen aan anderen werd door zowel patiënten met kwaad- als met goedaardige borstafwijkingen positief beantwoord. De score op de aanbevelingsvraag wordt uitgedrukt in de zogenaamde Net Promotor Score en deze lag voor het Anna ruim boven het landelijk gemiddelde.

Korte wachttijden, professioneel medisch team

Mensen willen snel duidelijkheid als zij een afwijking voelen in hun borst of als zij na een oproep van het bevolkingsonderzoek worden doorgestuurd. Bij het St. Anna Ziekenhuis kan men snel terecht en wanneer een operatie nodig blijkt, is de wachttijd kort.

Het St. Anna Ziekenhuis biedt kwalitatief excellente borstzorg, is in het bezit van het roze lintje van Borstkankervereniging Nederland en bij CZ ingedeeld in de hoogste categorie voor borstkankerzorg in Nederland. Patiënten worden begeleid door een multidisciplinair team en hebben altijd 1-op-1 contact met hun specialist. De verschillende specialisten hebben veel ervaring en voeren regelmatig overleg met elkaar en met collega’s van het Maastricht UMC+.

Bron: St. Anna Ziekenhuis 

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen