Jur Vellema meest patiëntvriendelijke zorgverlener 2016 #zkn #lidvanzkn #zorgverlener #patientvriendelijkheidsprijs

Array

Jur Vellema, orthopedisch chirurg bij Kliniek ViaSana, heeft de prijs voor meest patiëntvriendelijke zorgverlener van 2016 gewonnen.  Hiermee troefde hij in de finale verloskundige Brom uit Valkenswaard en fysiotherapeut Machiels uit Eindhoven af. Kliniek ViaSana is trots op de prestatie van Jur Vellema en feliciteert hem van harte met deze blijk van waardering. Mensen konden via de social media kanalen van @Zorgkaartned stemmen op de Meest Patiëntvriendelijke Zorgverlener van 2016.

Teamwork

Jur Vellema: ‘Als ik zelf naar de tandarts ga wil ik ook graag vriendelijk te woord gestaan worden. Ik denk dat daardoor mijn vertrouwen in hem of haar toeneemt. Binnen ViaSana is het proces zo ingericht dat het mij en mijn mede-specialisten makkelijker wordt gemaakt om echt met de patiënt bezig te zijn. Het hele team levert daar een bijdrage aan, van de assistenten en de verpleegkundigen, tot de receptionisten en de staf.’

ZorgkaartNed

De prijs werd uitgereikt door @Zorgkaartned, hier kan men ervaringen met zorgverleners en zorgaanbieders delen. Dit met als doel om de zorg voor de patiënt  open en transparanter te maken. Jur Vellema: “Patiënten kunnen zelf kiezen voor een zorgverlener. Toch blijkt uit verschillende onderzoeken dat veel patiënten dit niet doen. Ze gaan naar de zorgverlener die ze al jaren kennen. Gek eigenlijk want er is wel degelijk kwaliteitsverschil. Dit verschil inzichtelijk en vergelijkbaar maken is lastig, ook voor ZorgkaartNL. Maar ik denk dat het platform zeker op de goede weg is, het is één van de bronnen die patiënten kunnen gebruiken.”

Resultaten over kwaliteit nuttig gebruiken

Kwaliteit van zorg inzichtelijk maken is een speerpunt van ViaSana. Zo ontwikkelde ViaSana in 2012 in samenwerking met Interactive Studios uit Rosmalen het OnlinePROMS platform. Met het invullen van vragen laten patiënten weten hoe het gaat met de pijn en mate van herstel. Het platform werkt inmiddels al in meer dan 40 ziekenhuizen in binnen en buitenland. Omdat zorgverleners dezelfde vragen gebruiken kan kwaliteit vergeleken worden. Op viasana.nl toont ViaSana haar score ten opzichte van andere zorgverleners. Ook kunnen mensen met knie- of heupklachten een zelftest doen. Zo kunnen zij hun klachten vergelijken met die van patiënten die al geopereerd zijn.

Bekijk resultaten onderzoeken:
https://www.viasana.nl/waarom-viasana/beste-uit-onderzoek

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen