NVDV campagne: Omarm psoriasis #OmarmPsoriasis

0
561

‘Omarm psoriasis’. Dat is het thema van een campagne, op initiatief van onder meer de Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie (NVDV).Leven met psoriasis is niet eenvoudig. Je krijgt rode plekken en schilfers, die jeuken en pijn doen. En het gaat nooit over. Maar het allerpijnlijkst is vaak de schaamte.

Omarm psoriasis op 29 oktober Wereld Psoriasis Dag.

Iedereen heeft aanraking nodig. Ook mensen met psoriasis. Geef ze daarom een extra knuffel op 29 oktober en/of kom naar het Gerard Douplein in Amsterdam voor een bijzonder leuk omarm-evenement.

Nederland telt ruim een half miljoen mensen met psoriasis, een huidziekte waarbij pijnlijke, jeukende en branderige plekken op de huid verschijnen. De campagne moet meer begrip kweken voor deze aandoening. Zangeres Do schrijft speciaal voor de campagne een nieuw nummer, geïnspireerd op het bijzondere verhaal van Mara Haverkort, die psoriasis heeft. Dat lied wordt uitgebracht op 29 oktober. Dan is het namelijk Wereld Psoriasis Dag.

Serieuze huidaandoening

Maar wat heeft een stevige knuffel daarmee te maken? Alles. Mensen met psoriasis ondervinden vaak problemen in het sociale verkeer. Psoriasis is een serieuze huidaandoening, maar niet iets om je voor te schamen. En het is ook geen reden om mensen die er last van hebben niet aan te raken, want het is niet besmettelijk.

Toch zijn dat wel dingen die in de praktijk gebeuren. Do en Mara roepen mensen op om psoriasis symbolisch te omarmen, door op de Facebookpagina Wereld Psoriasis Dag een filmpje te uploaden van een omhelzing met bijvoorbeeld een vriend, buurvrouw, opa, collega of wildvreemde. Deze video’s maken kans om dit najaar te verschijnen in de videoclip van Do.
#OmarmPsoriasis.

Filmpjes op Facebook

Bron: NVDV via VIG

advertentieEinde Bericht ___________________________________________
DELEN
Vorig artikelModeontwerper Addy van den Krommenacker ontworp bedrijfskleding medewerkers JBZ
Volgend artikelTijn is niet meer, overleden op de dag dat hij 1 miljoen euro ophaalde voor andere zieke kinderen
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.