Nederland opent helpdesk voor medewerkers EMA in Londen
Vanaf vandaag kunnen de medewerkers van het Europees Medicijnen Agentschap (EMA) in Londen met al hun vragen terecht bij een Nederlandse helpdesk. Op het EMA terrein is een plek ingericht, waar experts op het gebied van internationale nieuwkomers in Nederland mensen te woord zullen staan. De medewerkers van EMA hebben hiermee een duidelijk aanspreekpunt om hen te helpen bij alles wat er bij een verhuizing naar Nederland komt kijken.
EMA opent hun deuren op 1 april 2019, als Groot-Brittannië de Europese Unie verlaat. De helpdesk is onderdeel van de Nederlandse inzet om de verhuizing van de EMA en haar medewerkers zo soepel mogelijk te laten verlopen. De helpdesk zal allereerst informatiebijeenkomsten organiseren over bijvoorbeeld gezondheidszorg, onderwijs of huisvesting in Nederland. De eerste staan nog dit jaar gepland. Ook kunnen medewerkers nu al bij de helpdesk terecht met vragen over bijvoorbeeld medische behoeften, vragen van partners om in Nederland te kunnen werken en verblijfsvergunningen.
Vanaf 1 februari wordt het helpdeskteam verder uitgebreid en worden individuele gesprekken met alle medewerkers gepland.
The Netherlands opens helpdesk for EMA staff in London
As of today, the staff of the European Medicines Agency (EMA) in London can address any question they may have on their relocation, to a helpdesk established by the Dutch authorities. The central helpdesk that will support EMA staff with their individual move to Amsterdam is located in the Netherlands but some of the colleagues are working from an office at the EMA premises in London.
EMA will open their door on the first of april 2019, when the United Kingdom will leave the European Union (EU). The helpdesk is part of the Dutch pledge to make the relocation of EMA and its staff as smooth as possible. In London, the helpdesk will organise information sessions on living in the Netherlands, housing and education. The first information sessions will take place already before the end of the year. Employees can contact the helpdesk with questions regarding for example medical needs, partner employment or residence permits.
From February 1st, the service of the helpdesk will be expanded. The helpdesk team will then start conducting one-on-one sessions with EMA staff, providing tailored support for individuals.
Bron: Rijksoverheid