Nederland opent helpdesk voor medewerkers EMA in Londen

Vanaf vandaag kunnen de medewerkers van het Europees Medicijnen Agentschap (EMA) in Londen met al hun vragen terecht bij een Nederlandse helpdesk. Op het EMA terrein is een plek ingericht, waar experts op het gebied van internationale nieuwkomers in Nederland mensen te woord zullen staan. De medewerkers van EMA hebben hiermee een duidelijk aanspreekpunt om hen te helpen bij alles wat er bij een verhuizing naar Nederland komt kijken.

EMA opent hun deuren op 1 april 2019, als Groot-Brittannië de Europese Unie verlaat. De helpdesk is onderdeel van de Nederlandse inzet om de verhuizing van de EMA en haar medewerkers zo soepel mogelijk te laten verlopen. De helpdesk zal allereerst informatiebijeenkomsten organiseren over bijvoorbeeld gezondheidszorg, onderwijs of huisvesting in Nederland. De eerste staan nog dit jaar gepland. Ook kunnen medewerkers nu al bij de helpdesk terecht met vragen over bijvoorbeeld medische behoeften, vragen van partners om in Nederland te kunnen werken en verblijfsvergunningen.

Vanaf 1 februari wordt het helpdeskteam verder uitgebreid en worden individuele gesprekken met alle medewerkers gepland.

The Netherlands opens helpdesk for EMA staff in London

As of today, the staff of the European Medicines Agency (EMA) in London can address any question they may have on their relocation, to a helpdesk established by the Dutch authorities. The central helpdesk that will support EMA staff with their individual move to Amsterdam is located in the Netherlands but some of the colleagues are working from an office at the EMA premises in London.

EMA will open their door on the first of april 2019, when the United Kingdom will leave the European Union (EU). The helpdesk is part of the Dutch pledge to make the relocation of EMA and its staff as smooth as possible. In London, the helpdesk will organise information sessions on living in the Netherlands, housing and education. The first information sessions will take place already before the end of the year. Employees can contact the helpdesk with questions regarding for example medical needs, partner employment or residence permits.
From February 1st, the service of the helpdesk will be expanded. The helpdesk team will then start conducting one-on-one sessions with EMA staff, providing tailored support for individuals.

Bron: Rijksoverheid

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen