Je hart ben jij

Ons hart laat ons bewegen, voelen en liefhebben. We dragen het een leven lang met ons mee. Toch staan we daar niet altijd bij stil. Daarom gaat de Hartstichting terug naar de kern. In de nieuwe door 180 Kingsday ontwikkelde merkcampagne brengen zij een ode aan het hart. Je hart ben jij. En wij zijn er voor je hart.

Veel bereikt op het gebied van hart- en vaatziekten

De afgelopen 55 jaar heeft de Hartstichting veel bereikt op het gebied van hart- en vaatziekten. Er zijn betere behandelingen en men weet ook vaker en eerder hart- en vaatziekten op te sporen. Toch groeit het aantal patiënten als we niets doen de komende jaren explosief naar 1,9 miljoen. De Hartstichting wil samen met Nederlanders werken aan het terugdringen van deze stijging.

Dus terug naar waar het allemaal om draait, het hart. De merkfilm laat aan de hand van het leven van een man zien dat ons hart de essentie van het leven is. Een voice-over dicht het hart menselijke kwaliteiten toe door ons mee te nemen in wat de man dankzij en met zijn hart meemaakt. Met als conclusie: Je hart leeft. Net als jij. Des te belangrijker om er goed voor te zorgen. Samen met de Hartstichting.

Nieuwe positionering

David Verschoor, Directeur Marketing, Partnerships & Communicatie van de Hartstichting: “We hebben geconstateerd dat hoe Nederland kijkt naar hart- en vaatziekten niet meer strookt met de realiteit. De meer traditionelere aanpak met focus op problemen werkte onvoldoende en zorgde voor te weinig onderscheid. We willen met deze campagne heel Nederland betrekken door te focussen op het belang van je hart in jouw leven. Je hart is je lifeline. Hiermee willen we het besef vergroten en mensen aanmoedigen goed voor hun hart te zorgen om zo uit het leven te halen wat er inzit.”

Sicco Beerda, Creative Director 180 Kingsday: “Creatief werk maken over gevoelige onderwerpen als hart- en vaatziekten is vaak koorddansen. Hoe maak je mensen bewust van de urgentie van het probleem, zonder ze bang te maken? Met ‘Je hart ben jij’ zijn we samen met de Hartstichting écht terug naar de kern van hun én ons bestaan gegaan. Met deze prachtige film als eerste uiting. Echt trots op.”

De campagne start 11 februari 2019 en wordt ingezet op TV en social.

Bron: Hartstichting

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen