‘Het gesprek tussen patiënt en zorgaanbieder is een dialoog geworden’

Synsation lanceert creatief bureau Synsation Zorgdesign

De patiënt is mondiger geworden en selecteert zelfstandig zijn zorgaanbieder. De strijd om de gunst van de patiënt is niet mals. De overige partijen in de zorgketen voelen een toenemende druk om ook meer aan de eisen van de consument te voldoen. Een trend die bij creatief bureau Synsation niet onopgemerkt is gebleven. Reden om het gespecialiseerde Synsation Zorgdesign te lanceren.

Dialoog

In een markt vol concurrentie is het essentieel dat zorgverleners zich goed kunnen positioneren en profileren naar de patiënt. De klassieke dokter met status en aanzien is nagenoeg verdwenen. Patiënten zijn goed in staat zelf informatie te vergaren over hun ziekte en nemen zelf de regie. De patiënt wordt proactiever en stelt hogere eisen aan de zorglener. ‘Het gesprek tussen arts en patiënt is een dialoog geworden. De zorgverlener moet de mondigheid van de patiënt serieus nemen. En daar hoort een goede communicatie vanuit de zorgverlener bij,’ zo vindt Sander Dijkstra, oprichter en eigenaar van Synsation.

Scherpe concurrentie

‘Zorg lijkt een commodity geworden. De patiënt selecteert op basis van de faciliteiten die hem door de zorgverleners worden aangeboden. Er is sprake van scherpe concurrentie. Patiënten oriënteren zich veelal online. Wij krijgen dan ook steeds vaker de vraag vanuit de Care&Cure markt te helpen met een goede communicatie in de vorm van een toegankelijke app of zorgwebsite. Wij gaan daarbij niet over één nacht ijs, maar doorlopen samen met de klant een heel proces,’ vertelt Dijkstra.

De patiënt kan en gaat op basis van de beschikbare informatie en transparantie bewuste keuzes maken. Synsation vindt het belangrijk om die patiëntreis eerst in kaart te brengen. Deze is voor elke zorgaanbieder uniek. ‘We houden de klant eigenlijk een soort spiegel voor door prikkelende vragen te stellen als: Is uw merk net zo professioneel als uzelf? Na een grondige analyse ontwikkelen we samen creatieve oplossingen die het verschil gaan maken in de strijd om de gunst van de patiënt,’ aldus Dijkstra.

Synsation Zorgdesign bedient een bredere markt dan alleen Care&Cure. De toenemende druk op organisaties in en rondom de zorg om in te spelen op de specifieke wensen en eisen van de consument wordt ook ervaren bij Koepelorganisaties/NGO’s, Leveranciers en de Overheid. ‘Onze ervaringen in elk van deze takken van sport in de zorgbranche maken ons tot een zeer ervaren en specialistisch creatief bureau. Wij maken het onze missie elke zorgverlener in staat te stellen een transparante en heldere patiëntreis te bieden die leidt tot de beste merkbeleving.

Bron: Synsation

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen