De Alliantie Nederland Rookvrij (ANR) wint bronzen Effie met Rookvrije Generatie

0
692
Fotobijschrift: v.l.n.r. Staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Paul Blokhuis, directeur van het Longfonds, namens Alliantie Nederland Rookvrij, Michael Rutgers, wethouder Delft Wonen WMO en Sport Karin Schrederhof en voorzitter Ring Pass, Peter van Haagen en kinderen van vereniging Ring Pass in Delft. Fotograaf: Xander Mouthaan

De Alliantie Nederland Rookvrij (ANR) heeft met de Rookvrije Generatie een bronzen Effie gewonnen in de categorie ‘Maatschappelijke impact’. De Effie is een belangrijke communicatieprijs van Nederland en wordt uitgereikt aan organisaties die een buitengewoon marketingresultaat hebben behaald.

Roken


Het realiseren van een samenleving waarin niemand meer (over)lijdt aan de gevolgen van roken is een gezamenlijke missie van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds, verenigd in de ANR. 


Met de Rookvrije Generatie is er voor gekozen om niet de polariserende discussie te voeren over roken versus niet-roken. In plaats daarvan wil de ANR met de Rookvrije Generatie toe naar verbinding, vanuit de belofte om kinderen te beschermen tegen de verleidingen van roken. Door deze benadering is er in Nederland een positief klimaat ontstaan: zowel rokers als niet-rokers willen niet dat kinderen gaan roken. De ANR wil zoveel mogelijk locaties in Nederland waar kinderen komen rookvrij maken, want zien roken, doet roken.


Dankzij de introductie van de Rookvrije Generatie is roken niet langer ‘normaal’. Er komt maatschappelijke druk richting politiek en betrokken partijen. De vele initiatieven die ervoor zorgen dat kinderen rookvrij opgroeien, hebben een herkenbaar gezicht gekregen. De Rookvrije Generatie is inmiddels een begrip. Het resultaat van deze campagne is inmiddels in heel Nederland zichtbaar. Sportverenigingen, speeltuinen, scholen en kinderboerderijen zijn hard op weg om 100% rookvrij te worden. De ANR is er trots op dat in 5 jaar tijd zo’n positief rookvrij-klimaat ontstaan is.


De bureaus die samenwerken in deze campagne zijn Publicis, Houdini, Jalt, MediaXplain en Noise.

Bron: Hartstichting

Vorig artikelVerbeterde prognose hartfalen door behandeling ritmestoornis
Volgend artikelMet technologie meer mens?
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.