Koning steekt iedereen bij Philadelphia hart onder de riem

0
553

Kees, bewoner locatie De Hage: “Wat een aardige meneer, hij is net als iedereen”

Locatie De Hage in Rijssen van Philadelphia Zorg kreeg vanmiddag een bijzonder beeld-telefoontje. De Koning belde omdat hij graag wil weten hoe het in deze periode gaat met de bewoners en medewerkers in de gehandicaptenzorg. En hoe je met elkaar omgaat met deze lastige en emotionele situatie die is ontstaan door de coronacrisis.

Ook stak de Koning alle medewerkers, mensen die zorg ontvangen van Philadelphia en ouders en familie een hart onder de riem. Hij sprak zijn waardering uit voor het zware werk in de zorg en leefde mee met de mensen die nu weinig tot geen bezoek kunnen ontvangen.
Op veel locaties wordt vanwege de beperkende maatregelen alleen noodzakelijk bezoek toegestaan. De Koning koos om die reden voor beeldbellen. Hij sprak met bewoner Kees, begeleider Cas Geels en locatiemanager Josien van Zwol.

Veel houvast weg


Kees vond het vooral heel leuk en spannend om met de Koning te spreken. Locatiemanager Josien vertelde de Koning over de gevolgen van de maatregelen voor mensen met een verstandelijke beperking. “Door de sluiting van de dagbesteding zijn ze de structuur kwijt. Ook het bezoek van familie en vrienden, sport en uitjes is weggevallen waardoor ze veel houvast kwijt zijn. Dat proberen we op de locatie zo goed als mogelijk op te vangen.”

“Wat een opsteker”

Begeleider Cas vult aan: “Gelukkig hebben we bij ons veel andere mogelijkheden zoals begeleiding op afstand. Dat gaat via beeldbellen zodat onze cliënten ook ’s nachts een beroep op ons kunnen doen. Daarbij helpen we ze op andere manieren contact te houden met familie en vrienden. En bieden we ze van alles overdag aan, zodat ze weer structuur hebben. Ons nieuwe videokanaal ‘Hallo Thuis’ helpt met speciale inhoud, afgestemd op het niveau van de mensen die we ondersteunen, zoals workshops, vermaak en informatie.”

Na het gesprek zegt Josien lachend: “Zo’n hart onder de riem van de Koning is wel echt een opsteker voor ons als zorgmedewerkers in de gehandicaptenzorg. Het is fijn dat er ook aandacht is voor onze sector in deze moeilijke tijd.” En Kees: “Wat een aardige meneer. Eigenlijk is hij net als iedereen.”

Bron: Philadelphia

Vorig artikelKoning en Koningin bezoeken RIVM in Bilthoven
Volgend artikelFaillissement hulpmiddelencentrum Beenhakker groep
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.