Team Alzheimer lanceert 5e editie Alzheimer Socks

Array

Campagne Let’s Fight Alzheimer met ambassadeurs Marco van Basten en Humberto Tan

Team Alzheimer lanceert op 21 september, Wereld Alzheimer Dag, de 5e editie van de Alzheimer Socks. Alzheimer Socks zijn twee verschillende sokken die de verwarring symboliseren waarmee mensen met dementie dagelijks te maken hebben. Door het dragen van de sokken wordt dementie bespreekbaar gemaakt. De opbrengst van de verkoop gaat naar wetenschappelijk onderzoek van het Alzheimercentrum Amsterdam. Tegelijk met de lancering van de sokken begint ook de campagne Let’s Fight Alzheimer met ambassadeurs Marco van Basten, Humberto Tan, Tim Senders en Twan van Steenhoven. De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met campagnebureau Sushine en Sausages. 

Ambassadeur Marco van Basten: “Het belang van geestelijk contact, van met elkaar praten en emoties delen is voor mij van wezenlijk belang voor mijn relatie met dierbaren. Fysiek contact is natuurlijk ook belangrijk, maar geestelijk contact heeft uiteindelijk veel meer waarde. Mijn moeder leefde nog na haar hersenbloeding, maar het geestelijk contact was verdwenen. Daarom zet ik mij in voor meer onderzoek naar ziekte van Alzheimer, omdat ik weet hoe het is wanneer je geen geestelijk contact meer kunt hebben met je dierbaren. Let’s Fight Alzheimer!”

Extra steun nodig voor dementieonderzoek in deze bijzondere tijd

“In deze moeilijke tijd is de opbrengst van de sokken extra welkom. Wij werken in Alzheimercentrum Amsterdam met man en macht om de coronacrisis het hoofd te bieden. Speciaal voor mensen met dementie en hun naasten is het een moeilijke tijd. Zij worden namelijk door corona extra hard geraakt, omdat ze een groter risico hebben om de ziekte te krijgen. Daarbij hebben de corona-maatregelen een onevenredige impact op hun dagelijks leven gehad. Daarom is onderzoek naar dementie nu éxtra hard nodig”, zegt hoofd onderzoek Prof. Wiesje van der Flier.

Samen met onze ambassadeurs: Marco van Basten, Humberto Tan, Tim Senders, Twan van Steenhoven (Big2) en de beroemde fotograaf Martin Dijkstra heeft Publicis Groupe en haar exploitanten zorg gedragen voor de zichtbaarheid van de Alzheimer Socks door Nederland op radio, out-of-home, print en digitaal. Samen vechten we voor een wereld zonder Alzheimer.

Koop de sokken nu! En zorg daarmee dat de onderzoekers het gevecht tegen dementie winnen.

De Alzheimer Socks zijn vanaf 21 september te koop via de website www.alzheimersocks.nl en ook bij onze partners: JUMBO, PICNIC, Hoogvliet, C&A en Bol.com.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen