Verslag congres Marketing en Communicatie in de Zorg (I)

Array

Vandaag was de eerste dag van het congres Marketing en Zorg van het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid. Een uitgebreid verslag van de verschillende presentaties zal in een later stadium hier geplaatst worden. Op dit moment zal ik proberen een korte sfeerimpressie te geven. Het congres met ongeveer 45 deelnemers ging om 9.45 uur van start in het Hilton in Rotterdam. Het gezelschap kwam uit allerlei takken van de gezondheidszorg. In totaal waren er acht presentaties waarover later meer zoals gezegd, maar de nadruk werd gelegd op een goede inrichting van je interne organisatie. Het is zeer belangrijk om je medewerkers op de juiste lijn te krijgen om marktwerking (marketing) in de zorg voor mekaar te krijgen. Mijn gevoel bij alle presentaties is dat er een enorme cultuuromslag plaats moet vinden om dit voor mekaar te krijgen.Voor nu wil ik eindigen met slogans. In de marketing zijn slogans heel belangrijk. Tijdens deze dag heb ik een aantal interessante slogans opgetekend:
"Consument vindt aanbieder heel belangrijk", "Het is bijzonder dat goede professionals bang zijn om daarvoor (voor het feit dat ze goed zijn) uit te komen", "Zorg is slecht in slogans", "Marketing begint bij de mensen die in je organisatie werken", "Cure en Care hebben niets met geluk te maken".Deel II van het verslag, Deel III van het verslag

Recente artikelen