Hoe leergierig en leervriendelijk is Albert Schweitzer ziekenhuis?
ArrayWat kunnen we van elkaar leren op het gebied van leren?
Thema: Niet vinken maar vonken
Het Albert Schweitzer ziekenhuis is een lerende organisatie. Dit is op twee manieren op te vatten en beide zijn juist. We profileren ons steeds nadrukkelijker als opleidingsziekenhuis. Tegelijk moeten wij samen groeien in deze rol en dat is een leerproces.
‘Het leerklimaat in het ASz’ is het onderwerp van het gelijknamige symposium op dinsdag 21 september, georganiseerd door het Leerhuis. Het is bedoeld voor alle collega’s met een lerende of docerende positie en daarnaast voor iedereen binnen het ziekenhuis die het leren op de werkplek een warm hart toedraagt.
Tijdens het symposium worden de resultaten bekendgemaakt en besproken van het grootschalige, onlangs afgeronde onderzoek naar ons leerklimaat. Dit werd gehouden onder verpleegkundigen en doktersassistenten in opleiding, co-assistenten, arts-assistenten en werkbegeleiders.
Waar en Wanneer: 21 september 2010, Kapel lokatie Amstelwijck
Hoe laat: 17.00 – 22.00 uur. Inloop vanaf 17.00 uur, voor de maaltijd is gezorgd.
Start symposium 17.45 uur
Welkom zijn: Medisch specialisten, arts-assistenten, coassistenten, (leerling)verpleegkundigen, (leerling)doktersassistenten, begeleiders en andere geïnteresseerden
Accreditatie: Is aangevraagd voor artsen
Aanmelden: Uiterlijk 1 september 2010. Via de cursusplanner op de intranetsite van het Leerhuis. Externe belangstellenden kunnen zich telefonisch aanmelden: 078- 6541500
Inlichtingen: Mevr. C. de Bruijn, opleidingsadviseur Leerhuis                                 078 654 2323
Mevr. J.M. M. van de Ridder, Adviseur Medische (Vervolg)opleidingen 078 654 1073
Mevr. A.F. Reedeker, opleidingsadviseur Leerhuis                                  078 652 3477
Kosten: Aan dit symposium zijn geen kosten verbonden
Programma
17.00-17.45 uur Inloop met buffet
17.45-18.00 uur Opening
Dhr. P. Eringa, Voorzitter Raad van Bestuur Albert Schweitzer ziekenhuis
18.00-19.00 uur           Vonken… Muziek als metafoor van samenwerking
Mw. A. Boogaard, Mevrouw Beukenoot
19.00-19.45 uur Het meten van klimaat en kansen
Prof. dr. A.J.J.A. Scherpbier, Onderwijsinstituut faculteit der Geneeskunde, Universiteit Maastricht
19.45-20.15 uur Leerklimaat gemeten in de Medische (Vervolg)opleidingen
a) Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Perspectief co-assistenten
Mw. M. Wynia, Masterstudent Onderwijskunde, en mevr. J.M.M. van de Ridder, Adviseur Medische (Vervolg)opleidingen
b) Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Perspectief Medische Vervolgopleidingen
Dhr. T. Hendriksz, Voorzitter Medisch Specialisten Opleiders Commissie, Opleider Radiologie
20-15-20.30 uur           PAUZE
20.30-20.45 uur           c)            Reflectie vanuit Arts-Assistenten Vereniging (AAV)
Dhr. J. Diks, AIOS Chirurgie, Voorzitter AAV, en Dhr. B. Thoolen GIOS Medische Psychologie
20.45-21.30 uur Leerklimaat gemeten in de verpleegkundige en doktersassistenten opleiding
a) Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Perspectief verpleegkundige- en doktersassistente opleiding
Mw. A.F. Reedeker, Opleidingsadviseur Leerhuis, en een leerling-verpleegkundige
b) Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Perspectief werkbegeleiders
Mw. M. Becker, Verpleegkundige afdeling C1
c) Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Reflectie vanuit Kenniscentrum Calibris
Mw. N. van der Marel, Kenniscentrum Calibris
21.30-22.55 uur Forumdiscussie
21.55-22.00 uur Afsluiting en Borrel
Bron: ASz