Dina Boonstra maakt programma NMIDZ compleet
Dina Boonstra, directeur dienst bedrijfsondersteuning bij Lentis, completeert het programma van het Nieuwe Media in de Zorg (NMIDZ) event op 10 november te Maarssen (Seats2Meet). Een middag over ontwikkelingen in de zorg op het gebied van Social Media, marketing, communicatie en klantinteractie.
De zorg heeft nieuwe media ontdekt, dat valt niet te ontkennen. Maar hebben we het over unieke gevallen of kunnen we al spreken van een dieper gaande adaptatie?
In feite kun je de initiatieven met nieuwe media indelen in twee categorieen: de medisch inhoudelijke hoek en de communicatie hoek. Medisch inhoudelijk is duidelijk en waarschijnlijk ook al meer gangbaar dan de tweede. We hebben het dan echt om online hulpverlening. Hoewel we nog steeds voor het bekostigingsvraagstuk staat, is de ontwikkeling al breed geaccepteerd. Dat laat niet weg dat er nog veel stappen gemaakt moeten worden.
De tweede insteek voor de inzet van nieuwe media in de zorg is voor de sector een wat vreemdere tak van sport. Met de invoering van ondermeer zzp?s (zorgzwaartepakketten) en marktwerking staan instellingen voor een uitdaging: voldoende patienten/clienten over de vloer krijgen. Hier kunnen communicatie en marketing een grote rol bij spelen. En dan niet alleen zenden natuurlijk. Het gaat juist om de interactie. Daar heeft zowel de patient als de instelling baat bij. Op dit gebied is nog veel te winnen.
Kortom, de inzet van nieuwe media neemt een vlucht. Maar hoe zorg je er voor dat je pogingen landen en niet uitlopen op een vrije val? Ontdek het tijdens het Nieuwe Media in de Zorg event op 10 november. Dan laten Ruud Koolen (Skipr), Dina Boonstra (Lentis), Ralph van Disseldorp (Máxima Medisch Centrum), Benno Smit (Agis Zorgverzekeringen) en trendwatcher Tony Bosma je graag zien waarom de inzet nieuwe media in de zorg een must is. Daarnaast wint er iemand tien minuten spreektijd op deze dag via de site.
Stem op pitches
Hoewel wij denken een mooie verzameling sprekers geregeld te hebben, kan het natuurlijk zijn dat er eentje ontbreekt. Daarom hebben wij mensen uitgedaagd zich aan te melden als spreker. Degene die op 31 oktober de meeste stemmen heeft verzameld, krijgt 10 minuten spreektijd op 10 november. Het is dus aan het publiek om te bepalen wie van de tien deelnemers het podium van het Nieuwe Media in de Zorg event betreedt.
Details
Smeets´adviesgroep organiseert in samenwerking met kennispartner Ordina een inspirerende middag voor Raden van Bestuur en professionals op het gebied van marketing, communicatie, PR en ICT in de zorg.
- Datum: 10 november, vanaf 13.00 uur
- Locatie: Seats2Meet, Maarssen
- Kosten: ? 300
- Twitter: @NMIDZ, #NMIDZ
Meer informatie
Alle informatie en het inschrijfformulier vind je op www.nieuwemediaindezorg.nl