Health Valley Match, waar gezondheid en innovatie samenkomen!

Array

Op 15 maart 2012 organiseert het Enterprise Europe Network een partnering evenement tijdens het Health Valley event in Nijmegen (NL). Het Health Valley event is Nederlandstalig, maar ook Vlaamse partijen worden uitgenodigd om deel te nemen aan deze matchmaking. Deelname is gratis.

Het partnering evenement is een uniek platform waar u:
• internationale samenwerking kan starten;
• innovatieve technologie kan delen;
• potentiele zakenpartners kunt ontmoeten.

Deelnemers aan Health Valley Match kunnen via deze website gesprekken met andere deelnemers aanvragen. Er wordt u een plek geboden voor ongestoorde een-op-een ontmoetingen, om zo uw tijd tijdens het Health Valley event optimaal benutten.

Voor wie is dit bedoeld?
Bedrijven, universiteiten en R&D organisaties die actief zijn op het gebied van gezondheid kunnen hier aan deelnemen. U kan op deze prettige manier commerciele, technologische of research partners vinden, vooral uit Nederland en Vlaanderen. Het Enterprise Europe Network dekt echter 50 landen, zodat bij andere gelegenheden gasten uit meer landen deel kunnen nemen.
LET OP: Alleen als u zich voor het Health Valley event heeft geregistreerd kunt u deelnemen aan het partnering evenement. Meer informatie is te vinden op de site van het Health Valley Event

Hoe het werkt
Een partnering evenement is een snelle en makkelijke manier om mogelijke samenwerkingspartners te ontmoeten. Mensen ontmoeten elkaar selectief, snel en makkelijk. Nadat u gesprekspartners gekozen heeft ontvangt u vóór 15 maart een persoonlijke agenda met hoe laat u aan welke tafel gesprekken heeft. In de praktijk blijkt dat 20 minuten gewoonlijk genoeg zijn om al dan niet tot een vervolg van het contact te besluiten.

Bron: Health Valley Zorginnovatiemakelaar

Rene Luigies

Rene is consultant op het snijvlak productontwikkeling en gezondheidszorg/projectmanager valpreventiebus/multitasker/outofthebox denker/innovator/ Eusamed bv/ Op twitter@Lodewijkjes Netherlands, Rijswijk (Gld)

René Luigies heeft 30 jaar ervaring in nationale- en internationale marketing en business development in de medische sector. Die ervaring strekt zich uit van de farmaceutische industrie tot de medische apparatuur. In 2001 startte hij zijn eigen bedrijf in Nederland. Na de succesvolle introductie van een product op het gebied van pijnbestrijding, heeft dit bedrijf zich verder ontwikkeld tot specialisatie op het snijvlak van product ontwikkeling en gezondheidszorg. Bekende succesvolle producten zijn de OHRA valpreventiebus en de OOGbus van het Oogzorgnetwerk en CZ. Binnen het bedrijf is een groot netwerk aanwezig met de belangrijkste stakeholders in de gezondheidszorg, zoals zorgverzekeringen en overkoepelende organisaties, overheid, zorgverleners, hogescholen, universiteiten en het MKB. Op dit moment wordt dit netwerk ingezet voor eigen consultancy activiteiten, en voor zijn functie als zorginnovatiemakelaar voor Health Valley.

Een volledig cv is te vinden op LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/reneluigies
En René Luigies is te volgen op twitter: @Lodewijkjes

Valpreventie2.0

In 2007 is het OHRA valpreventie project gestart. Dit was het resultaat van een product concept dat ik samen met iemand uit de thuiszorg en een huisarts aan OHRA presenteerde. OHRA heeft dit project volledig gefinancierd. Dit project is volledig door mij opgezet en uitgewerkt, respectievelijk gemanaged. Ook de uitwerking van de resultaten zijn door mij gedaan. Het OHRA valpreventieproject heeft geresulteerd in een afname van 35% van het aantal valincidenten op een groep van 1561 mensen.

De kosten voor de landelijke uitrol bleken te hoog voor zorgverzekeraar CZ, die OHRA heeft overgenomen. Daarmee staakte het project. In het kader van eHealth heb ik toen Valpreventie2.0 bedacht. Een internet applicatie, waarmee ouderen zelf een risicoanalyse kunnen doen, vervolgens een advies krijgen om dat risico te verminderen en vervolgd worden of zij de adviezen ook opgevolgd hebben en of zij hulp/ondersteuning nodig hebben. Daarbij een vervolg door middel van registratie van het aantal valincidenten.

Inmiddels heb ik het NIPED bereid gevonden om valpreventie2.0 te realiseren. In mijn presentatie zal ik ingaan op het proces van valpreventie 1.0 naar de realisatie van valpreventie 2.0. De obstakels, de overwegingen, de weg naar de juiste partners, de financiering, het vinden van stakeholders, en de implementatie in de gezondheidszorg. En een korte visie geven op valpreventie 3.0, waar al gesprekken over gevoerd worden.

Recente artikelen