BtoB kolf bekroond met ’s werelds meest gerenommeerde product designprijs

Array

Difrax wint `red dot award: product design 2012`
Difrax overtuigde de deskundige internationale jury van de “red dot award: product design 2012” met haar inzending: de elektrische BtoB kolf. Na een intensief evaluatieproces werd de felbegeerde award toegekend aan Difrax door een 30-koppige internationaal gerenommeerde jury. Designers en fabrikanten uit 70 landen hadden producten ingediend dat leidde tot 4.515 inzendingen. Vanwege het eigentijdse en innovatieve ontwerp wint de Difrax BtoB kolf met trots de wereldwijd gewilde rode stip in de categorie: mode, lifestyle en accessoires.

Het ontwerp van de BtoB kolf is anders dan wat je verwacht bij een kolfapparaat. “En dat is nu juist de bedoeling!”, aldus Vivienne van Eijkelenborg, directeur Difrax. “Het bleek dat er bij moeders enorme behoefte was aan een borstkolf waarbij zij zich prettig voelen. Uit onderzoek blijkt dat 25% van de ondervraagden zich tijdens het gebruik van een kolf een melkkoe voelen en dat resulteert er zelfs in dat vrouwen die borstvoeding geven gemiddeld na 13 weken al overstappen op flesvoeding. En dat terwijl zij zich van te voren hadden voorgenomen om langer borstvoeding te geven. Belangrijkste uitgangspunt bij het ontwerpen van de BtoB kolf was dan ook: een borstkolf ontwikkelen die daadwerkelijk vrouwen in de gelegenheid stelt om langer borstvoeding te geven. En dat is gelukt! De mamavriendelijke Difrax BtoB kolf is zo ontworpen dat deze onopvallend gebruikt kan worden; de schelp van de kolf plaatst de vrouw in haar BH onder haar kleding. Hierdoor hoeft de moeder haar bovenlijf niet te ontbloten en voelt de vrouw zich een stuk prettiger.”

Professor dr. Peter Zec, initiatiefnemer en directeur van de red dot design award, wees op het hoge kwaliteitsniveau van de wedstrijd: `De meest vooraanstaande producten werden niet alleen geconfronteerd met de zware concurrentie dit jaar, maar ook aan het kritische oog van de jury. De deskundigen hebben de ingezonden producten grondig onderzocht, getest en geevalueerd op de hoogste normen. Met hun optreden, hebben de winnaars niet alleen een uitzonderlijk kwaliteit ontwerp aangetoond, maar ze tonen ook aan dat een ontwerp een integraal onderdeel is van innovatieve productoplossingen. Op dit hoge niveau, zijn de winnaars in staat om hun kansen op succes te vergroten op de markt door sterk en doelbewust gebruik te maken van onze designprijs.`

De red dot design award
De red dot design award, ontstaan in de jaren ‘50, wordt uitgevoerd in drie disciplines: de `red dot award: product design`, de `red dot award: communication design` en de `red dot award: design concept`. In 2011 alleen al werden meer dan 14.000 inzendingen uit meer dan 70 landen geregistreerd. De prijs – de rode stip – heeft zich internationaal gekenmerkt als één van de grootste en meest prestigieuze kwaliteitskeurmerk voor ontwerpen.

Tweede award voor de BtoB kolf
De red dot award is inmiddels de tweede award die de BtoB kolf op haar naam kan schrijven. In 2011 werd de BtoB kolf kort na de introductie geeerd met de Baby Innovation Award.

Over Difrax
Difrax BV, opgericht in 1967, is een toonaangevende innovatieve producent en één van de meest bekende merken voor baby producten en speelgoed in Nederland. Alles wat Difrax doet, is gewijd aan baby`s, kinderen en hun ouders. Met haar innovatieve en modieuze producten wil Difrax het leven van baby`s en ouders zo gemakkelijk en aangenaam mogelijk te maken. Difrax staat voor Happy Growth! In de afgelopen jaren heeft Difrax een respectabele internationale reputatie opgebouwd voor het ontwikkelen en lanceren van baanbrekende, award-winnende producten. Difrax is wereldwijd actief en het assortiment is te vinden in gespecialiseerde Baby winkels (zowel ketens als onafhankelijk), drogisterijen, apotheken en warenhuizen, maar ook via een eigen webshop. Difrax werkt intensief samen met kinderartsen en ontwikkelt daarnaast ook bijzondere boeken waarin ouders en kinderen doormiddel van een fee als hoofdpersonage op een speelse en laagdrempelige manier worden gecoacht en begeleidt in diverse belangrijke fases van hun leven.

www.difrax.nl

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen