Hervormingen EMA voor toekomst

Array

Het Europees Geneesmiddelenbureau ( EMA ) heeft de details van de hervormingen bekendgemaakt het gaat om een nieuwe organisatiestructuur , met vier nieuwe divisies.

  • Human Medicines Research and Development Support Division,
  • Human Medicines Evaluation Division,
  • Procedure Management and Business Support Division,
  • Inspections and Human Medicines Pharmacovigilance Division.

EMADe nieuwe structuur weerspiegelt een hernieuwde focus op drie belangrijke elementen:
– Hoe het wetenschappelijk werk betere ondersteuning van EMA commissies krijgt ;
– Hoe je de kennis en informatie die door het agentschap in de hele Europese Unie ( EU ) op gebied van geneesmiddelen en regelgeving is vergaard en die beter in het netwerk te delen , en
– Hoe beter tegemoed te komen aan de behoeften van de EMA’s belanghebbenden en partners .

Het agentschap wijst erop dat de veranderingen , aangekondigd op 16 september , slechts het begin zijn van een overgangsperiode ook operationele processen worden herzien , en zullen naar verwachting in 2014 zijn afgerond. De herzieningen moeten zorgen voor de continuïteit van de activiteiten, wat betekent dat de aanvragers , in de handel brengen ( VHB) houders en andere belanghebbenden moeten blijven werken met hun huidige Agentschap liaison personeel en product teamleiders , tenzij anders op in aangegeven.

De reorganisatie introduceert een nieuw operationeel model voor de manier waarop geneesmiddelen worden beheerd gedurende hun hele levenscyclus bij het Agentschap , het scheiden van de wetenschappelijk- en procedure management.

Een nieuwe divisie voor belanghebbenden en Communicatie zal een betere coördinatie van de betrekkingen Agentschap met de belanghebbenden verzorgen , met name patiënten en beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg , steun aan kleine en middelgrote ondernemingen ( kmo’s ) , en een speciale communicatiedienst .

De veranderingen zullen de EMA hervormen , zodat het klaar is om de toekomstige uitdagingen aan te gaan en kansen grijpen,

EMA zal weer in staat zijn om  middelen efficiënter en effectiever te gebruiken en ervoor te zorgen dat het Agentschap beter is voorbereid op toekomstige wetgeving en beleid uitdagingen.

An agency reshaped for the future

The European Medicines Agency (EMA) has announced details of its new organisational structure. The changes fundamentally reorganise the Agency’s operations to support better its public and animal health mission, and its role as part of the European medicines regulatory system. The new structure reflects a renewed focus on three key elements:

  • How to better support the scientific work of the of the EMA committees;
  • How to better share the knowledge and information the Agency holds throughout the EU medicines regulatory network;
  • How to better meet the need of the Agency’s stakeholders and partners.

“The changes announced today will reshape the EMA so that it is ready to handle future challenges and seize opportunities,” said Professor Guido Rasi, EMA Executive Director. “My aim is to give our scientific committees the best possible support, alongside the expertise from the national agencies, to help them keep delivering high-quality, consistent opinions. These changes will enable us to use our resources more efficiently and effectively and ensures that the Agency is better prepared for future legislative and policy challenges.”

The changes announced today are the beginning of a transition period as the Agency revises its operating processes, expected to be completed in 2014. While work continues to further refine the organisational structure, the Agency will ensure continuity of operations. This means that applicants, marketing authorisation holders and other stakeholders should continue to work with their current EMA liaison staff and product team leaders unless informed otherwise.

The new structure has at its core four new Divisions with responsibilities right through the lifecycle of a medicine for human use from development to use in patients. Those are:

  • Human Medicines Research and Development Support Division,
  • Human Medicines Evaluation Division,
  • Procedure Management and Business Support Division,
  • Inspections and Human Medicines Pharmacovigilance Division.

The reorganisation introduces a new operating model for how medicines are managed through their entire lifecycle at the Agency, with separation of the scientific and procedure management. With the increasing number and complexity of applications being handled by the Agency’s committees, this is intended to reinforce the robustness and quality of the Agency’s output and allow development of greater specialities able to respond and support the work of the committees.

Veterinary medicines are managed through a single Division that has been re-focused to deal solely with veterinary medicines and animal health. Information technology and administration continue to be managed through separate Divisions.

A new Division for Stakeholders and Communication is created to provide improved coordination of the Agency’s relations with stakeholders, in particular patients and healthcare professionals, support for small and medium-sized enterprises, and a dedicated communication service.

The new organisational structure is underpinned by advisory functions, which provide advice to the Executive Director and the Agency on operational and scientific issues in their fields of expertise. In addition to the existing functions of Senior Medical Officer, International Affairs, Audit and the Legal Department, this also includes the newly created roles of Chief Policy Adviser and Head of Programme Design Board.

 

NameLanguageFirst publishedLast updated
European Medicines Agency reveals new structure(English only)16/09/2013

 

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen