Leer kinderen veilig van de zon te genieten

Beiersdorf AG is de campagne ‘Laat de zon maar komen’ op basisscholen gestart om kinderen te leren hoe ze veilig van de zon kunnen genieten. Kinderen denken niet na over zonbescherming en gaan hierdoor te vaak onbeschermd naar buiten.Beiersdorf heeft met het project NIVEA SUN het initiatief genomen om kinderen spelenderwijs te laten zien dat de zon hun goede vriend is, mits ze goed beschermd zijn. Hiervoor heeft Beiersdorf in samenwerking met kinderboekenschrijfster Selma Noort een speciaal lespakket ontwikkeld, dat kinderen op een leuke manier leert over zonbescherming. Tot het einde van het schooljaar bezoekt men met dit lespakket verschillende basisscholen door het hele land.

De noodzaak van zonbescherming op jonge leeftijd

Wanneer de huid onbeschermd aan de zon wordt blootgesteld, kan dit leiden tot huidschade. Kinderen beseffen zich niet dat de zon hun huid kan beschadigen. In de film ‘Lieve zon’  leren kinderen nieuwsgierig te orden naar de zon omdat ze hier niet veel over weten. Met meer dan 83 jaar ervaring op het gebied van zonbescherming neemt NIVEA SUN een voortrekkersrol met de campagne ‘Laat de zon maar komen’ om kinderen te informeren over goede zonbescherming. In lijn met de campagne is dit jaar een nieuw zonbeschermingsproduct geïntroduceerd, NIVEA SUN High Protection Roll-on SPF 50+.

Het lespakket

Om kinderen spelenderwijs te informeren over de zon is een uniek lespakket ontwikkeld met onder andere verhalen van kinderboekenschrijfster Selma Noort. De kinderverhalen richten zich op buitenactiviteiten op school, waardoor kinderen op een herkenbare manier leren hoe ze zichzelf op deze momenten kunnen beschermen tegen de zon. De verhalen worden via een animatiefilm en een boek tijdens de scholenbezoeken gepresenteerd. Alle verhalen zijn tevens online terug te vinden. Hiernaast krijgt elke school een poster die kinderen een geheugensteuntje biedt voordat ze naar buiten gaan. Voor docenten is een Q&A beschikbaar waarmee zij de belangrijkste vragen van kinderen over zonbescherming kunnen beantwoorden.

Ruben Pannevis, country manager Beiersdorf: “Kinderen genieten zorgeloos van de zon zonder na te denken over zonbescherming. Ze weten niet dat wanneer je onbeschermd de zon ingaat, dit serieuze huidschade kan opleveren. Als marktleider vinden wij het onze taak om ervoor te zorgen dat kinderen veilig van de zon kunnen genieten. Met deze campagne maken we hen en de school bewust van de noodzaak van zonbescherming.”

In lijn met de campagne heeft NIVEA SUN dit jaar een nieuw zonbeschermingsproduct geïntroduceerd, NIVEA SUN High Protection Roll-on SPF 50+.

Bron: Porternovelli

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel studeer ik toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen