TV-spot Diabetes Fonds genomineerd voor een Gouden Loeki

De spot van de campagne “Dit is diabetes” is genomineerd voor de Ster Gouden Loeki van 2019. De concurrentie bestaat onder andere uit de commercials van Jumbo, Plus, Lidl, Samsung, McDonalds en Nike. 

Eric Stellwag, Manager Marketing Diabetes Fonds “in onze campagne “Dit is diabetes” laten we het beklemmende kader zien waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt. Krijg je diabetes, dan verandert je leven drastisch. Dagelijks bloedprikken, bloedwaarden meten, insuline spuiten en eten. Nooit een moment rust.”
Bloem, 13-jarige hoofdrolspeler met diabetes type 1. “Niet iedereen weet het van mijn ziekte, maar ik ben er wel open en eerlijk over. De meesten weten niet wat diabetes inhoudt. Door er open en eerlijk over te zijn, hoop ik dat mijn ziekte beter wordt begrepen. Meedoen aan deze tv-spot met herkenbare scenes uit mijn eigen leven gegrepen, helpen daarbij.”


Karen Mönnich, Cliënt Service Director Big Amsterdam “Bijna 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en elke tien minuten komt er iemand bij. Ondanks deze imponerende cijfers is er bij het grote publiek nog maar weinig bekend over de impact van de ziekte op het dagelijks leven. In opdracht van het Diabetes Fonds ontwikkelde wij een bewustzijnscampagne die Nederlanders een duidelijker associatie bij de ziekte moet geven. Persoonlijk ben ik zeer betrokken bij de ziekte, doordat mijn vriend ruim 8 jaar met Diabetes Type 1 leeft. Ik weet dus van heel dichtbij wat het behelst om met de ziekte te leven. De ervaring als ‘partner van’ heeft in de ontwikkeling van de campagne substantieel bijgedragen, het is namelijk bijna niet uit te leggen of je voorstellen hoe het is”. 

Gouden Loeki 2019


In totaal worden er dit jaar 40 kwartaalwinnaars gekozen. Deze worden eind dit jaar opnieuw aan het publiekspanel voorgelegd en daaruit volgt een top 10. Het publiek kan dan stemmen op de top 10 en daaruit volgt de winnaar van de Ster Gouden Loeki 2019
Hierbij nog een keer de commercial.


Vanaf januari kan het Nederlands publiek stemmen op zijn of haar 3 favoriete commercials via www.stergoudenloeki.nl. Houd de sociale media kanalen van het Diabetes Fonds hiervoor in de gaten.

Bron: Diabetes Fonds

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen