
Nederlandse video-specialist Quadia wint Health Media Award
ArrayASCO organiseert samen met sponsoren een jaarlijks symposium over urogenitale oncologie voor oncologen uit verschillende subspecialismen. Tijdens het symposium worden de belangrijkste wetenschappelijke resultaten van onderzoek en de ontwikkelingen met betrekking tot de behandeling van urogenitale kankers besproken.
Dankzij ASCO DIRECT™ GU 2016 Live, dat in samenwerking met Quadia, ASCO en Janssen Pharmaceuticals tot stand is gekomen, kunnen oncologen uit de hele wereld vanuit zes lokale co-locaties het evenement bijwonen, zonder dat ze daadwerkelijk naar de Verenigde Staten hoeven af te reizen. Ook kunnen artsen vanaf een afstand vragen stellen aan de sprekers op het congres via een geavanceerde videoverbinding. Het bereik van het evenement wordt hierdoor vergroot, terwijl oncologen toch samen met vakgenoten deel kunnen nemen aan interactieve sessies. Daarnaast vermindert deze aanpak de CO2-uitstoot en bespaart het veel reiskosten en reistijd.
“In de medische sector gaan de ontwikkelingen razendsnel. Congressen zoals ASCO zijn erg belangrijk voor het delen van deze nieuwste ontwikkelingen en kennis”, zegt Robert van der Zwart, Directeur bij Quadia. “Tegelijkertijd hebben artsen het meestal erg druk en zijn ze niet altijd in de gelegenheid dit soort congressen bij te wonen. Door ASCO DIRECT™ GU 2016 Live heeft een grote groep oncologen op een eenvoudige manier toegang tot het congres. Dit blijkt ook uit de sterke feedback van de artsen, die het omschrijven als het congres van de toekomst.”
Van der Zwart vervolgt: “Deze award en erkenning is de kroon op onze samenwerking met ASCO en ons werk dat we binnen de medische oncologie hebben gedaan. Vooral in de gezondheidszorg is locatie- en tijdsonafhankelijke toegang tot informatie uiterst belangrijk. Met innovatieve video-technologieën kunnen we inspelen op deze behoefte.”
De Health Media Awards worden uitgereikt sinds 2008 aan initiatieven op het gebied van gezondheidszorg-communicatie. Een belangrijk criterium voor het toekennen van de prijs is innovatie in het uitwisselen van informatie. In 2013 won Quadia ook al een award voor Breast Cancer TV.
Meer informatie over de award is te vinden op http://www.healthmediaaward.de