Pink Ribbon Magazine 2007
ArrayIn oktober 1992 begon Estée Lauder Companies in Amerika met Pink Ribbon. Evelyn Lauder, schoondochter van Estée Lauder, koos het roze lintje als symbool in de strijd tegen borstkanker en startte met het verspreiden ervan. Oktober 1993 richtte zij ‘The Breast Cancer Research Foundation’ op. Deze beweging organiseert sindsdien bewustwordingscampagnes en werft fondsen ten behoeve van voorlichting en het bevorderen van onderzoek naar borstkanker. Het roze lintje is wereldwijd uitgegroeid tot hét symbool voor de bewustmakingscampagnes rond borstkanker. Sinds 2003 wordt ook in Nederland meegedaan met deze internationale beweging. Borstkanker Vereniging Nederland nam hiervoor het initiatief en richtte Stichting Pink Ribbon op. De Stichting is sinds 2006 verzelfstandigd.
Eind september is de jaarlijkse editie van het charity glossy Pink Ribbon Magazine weer overal te koop. De opbrengst van deze vierde Pink Ribbon Magazine gaat voor 100 procent naar Stichting Pink Ribbon. Deze stichting vraagt aandacht voor borstkanker en werft hiervoor fondsen met als doel het aantal gevallen van borstkanker te verminderen, vroege diagnose te stimuleren en de zorg voor de borstkankerpatiënt te verbeteren. De editie 2007 van het magazine krijgt als thema Passie & Power. Jij maakt het verschil. Met fashion & beauty, celebs, human interest & emotie, psyche & gezondheid, informatiedossier en kunst & culi is het thema 360 graden uitgewerkt. De energie spat van het Passie & Power-nummer af. Mede dankzij de sterke bekende en onbekende vrouwen én mannen die ook dit jaar belangeloos voor en achter de schermen meewerkten aan de totstandkoming van het Pink Ribbon Passie & Power-nummer. Een sneak preview levert op: Ellen ten Damme als covergirl en meer, een interview van Kluun met Quinty Trustfull en het wetenschappelijke bewijs dat beweging de kans op het krijgen van borstkanker vermindert .
De gemene deler van de hoofdrolspelers in Pink Ribbon Magazine 2007? Hun persoonlijke link met borstkanker. Vroeger, nu of in de toekomst. Want wat doe je als blijkt dat je een gen-draagster bent, waarmee je door erfelijkheid 80% kans hebt dat je borstkanker krijgt? Dat is het verhaal van een 22-jarige vrouw over haar ingrijpende keuze voor een preventieve borstamputatie. Ook dat is Pink Ribbon Magazine.
Toch weet elk verhaal positieve kracht te geven; en raakt de wezenlijke essentie van het leven. Statistisch is er ook positief nieuws te geven. Weliswaar krijgt één op de negen vrouwen borstkanker, maar bijna vier op de vijf vrouwen kan na behandeling vaak weer goed functioneren. Dat moet zo blijven. Liefst verbeteren. Daar is zowel geld als het creëren van bewustwording voor nodig.
Daarbij is voorlichting essentieel. Daarom vraagt Pink Ribbon met haar initiatief aandacht. Aandacht die de strijd tegen borstkanker verdient. Het magazine van Pink Ribbon verschijnt op 26 september op alle verkooppunten. Let dus in 2007 extra op het roze lintje in het tijdschriftenschap. Kijk ook op www.pinkribbonmagazine.nl.
Stichting Pink Ribbon is een fondsenwervende organisatie, die aandacht vraagt voor borstkanker. Zij heeft als doel het aantal gevallen van borstkanker te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patienten en hun omgeving te verbeteren. Deze doelstellingen realiseert zij door:
– het verbeteren van de bewustwording van de risicos op
borstkanker
– het financieren van psychosociale en maatschappelijke projecten ter verbetering van de zorg voor een het welbevinden van borstkankerpatienten en hun omgeving
– het financieren van wetenschappelijk onderzoek gericht op preventie en vroege opsporing
voor meer informatie: www.pinkribbon.nl
One thought on "Pink Ribbon Magazine 2007"
Comments are closed.
http://www.thinkbeforeyoupink.org