Optimalisatietools

Met deze tool kun je de pagerank van je website checken.

Google PageRank

Website Address:



————————————————————————————————————————————————————–

Is uw domeinnaam nog beschikbaar? Vul de gewenste naam in en kies een extentie:


————————————————————————————————————————————————————–

Handige Tip

Seo Zoekmachine Blog: is een uitgebreide website met meer dan 50 handige artikelen over hoe je als website eigenaar de pagerank verhogen en vindbaarheid kunt vergroten. Tevens bevat het reviews van plugins voor WordPress, handige informatie over linkbuilding en artikelen over hoe geld te verdienen met je website via onder anderen Adsens.

————————————————————————————————————————————————————–

Hoe krijg ik een hogere Pagerank?

Deze vraag komt geregeld naar voren. In het kort: websites waar veel naar gelinkt wordt vanaf websites met zelf een hoge pagerank en zelf een hoge kwaliteit (unieke) qua content hebben scoren hoger als het gaat om pagerank. Google houdt bij het uitvoeren van een zoekopdracht rekening met de hogere pagerank. Natuurlijk betekent een hoge pagerank niets voor Google wanneer de zoekopdracht niet relevant is ten opzichte van de website. Google combineert Pagerank met hoogwaardige tekst herkenningstechnieken om pagina’s te vinden die én belangrijk én relevant zijn voor uw zoekopdracht. Google doorzoekt de hele site meedere malen of uw zoekterm(en) voorkomen en bekijkt alle aspecten van de inhoud van een pagina (en de inhoud van pagina’s die naar die pagina linken) om te bepalen of het een goed resultaat is voor uw zoekopdracht.

Andere Technieken:
– (back)Links verkrijgen;
– A – B Linken;
– A – B – C Linken;
– Unieke Content;
– Hoe weet ik dat Google langs is geweest?

————————————————————————————————————————————————————–

SEO Tools

Een overzichtje van beste seo tools op het internet om je website te optimaliseren, te gluren bij de concurrentie of analyse voor een nieuw project.

Domain Popularity: Met deze tool is een analyse van je backlinks is hiermee een stuk makkelijker. Tevens is het handig om te kijken welke backlinks de concurrentie heeft zodat je daarop slim kunt inspelen. Bij het controleren van de backlinks is het handiger om msn of yahoo als Search Engine te kiezen omdat deze 2 simpelweg het meest actuele database beschikbaar stellen. Domain popularity tool geeft je ook een indicatie van de waarde van een site. Dus ook handig bij het kiezen van nieuwe linkpartners en veel beter dan Google (toolbar) Pagerank.

Page Strenght: deze tool is eigenlijk ook een schatter van de waarde van een site, het zou de vervanger van PR moeten zijn maar naar mijn idee is het verre van perfect. Het is gericht op US/Internationale markt waar factoren als del.icio.us, Technorati of Alexa rank een grote rol spelen. Voor de Nederlandse markt is het in mijn optiek minder van toepassing. Wel een leuke tool om mee te spelen.

Visual Pagerank: Erg handig en behulpzaam bij het analyseren van je websites, en vooral Pagerank van je subpages.

Rank Checker: Een prima tool voor het bepalen van de positie in Google van een website op een bepaald keyword/keyfrase.

Keyword Density: Een tool om de keyword dichtheid in een page te meten.

Pagerank.net: Een complete pagina met diverser tools voor pagerank, keyword dichtheid/analyzer, link populariteit en meta tag’s.

DigPagerank: Zeker handig voor de dagen dat de Pagerank geexporteerd wordt naar de toolbar. Check de Pagerank van een site op meerdere Google datacentra controleren.

Linkpopularity (Marketleap): Een eenvoudige tool om de linkpopularity van je site in verschillende zoekmachines te meten.

Google Analytics: Een wellicht bekend en zeer uitgebreide statistieken programma, er is m.i. geen betere op de markt. Het kan je veel inzicht geven in de strenght en weaknesses van je site zodat je daar op in kunt spelen om uiteindelijk meer traffic uit Google te halen.

Google Trends: Eveneens bekend, deze tool is samen met overture zeker een aanrader. Voordat je aan een nieuwe site begint is het handig (helaas doen de meeste dat niet) om goed na te denken over vindbaarheid van je site en in het bijzonder de keywords die je zult kiezen. Jammer dat er waardes, zoals bij overture en wordtracker, ontbreken maar het laat je de keywords goed onderling vergelijken, om uiteindelijk de beste en meest geschikte uit te kiezen.
Keyword Assistant (Overture)
: Net als Google Trends vooral van belang in de eerste stadium van optimalisatie. Maakt gebruik van database van Yahoo dus de waarden geven geen goed beeld van het zoekgedrag van Google, maar de verhoudingen zullen niet zoveel tussen beide SE verschillen. Je zou alleen bij Google veel hogere waardes voor elke keyword kunnen verwachten. Zeker aan te raden is het combineren van Overture en Google Trends om tot het meest accurate resultaat te komen.

————————————————————————————————————————————————————–

Gratis Webmaster Tools

Keyword Optimalisatie: Met de keyword optimalisatie tool ben je goed instaat snel een lijst in alfabetische volgorde te genereren van de meest voorkomende woorden om zo de dubbele eruit te filteren.

Domeinnaam Typo Generator: Deze tool genereerd typo domeinnamen welke het meest waarschijnlijk door internetters ingevoerd zullen worden.

Link checker: Controleer snel of alle links van en binnen je website goed werken en filter de ‘broken’ er tussen uit.

————————————————————————————————————————————————————–

Top 10 Website Promotie tools

Veel tools zijn op zich wel algemeen bekend, echter veel te vaak worden ze onvoldoende ingezet of zelfs volledig vergeten. Dit lijstje is dus niet zozeer zoiets als een geniale ingeving maar meer een checklist om af te vinken of ze (indien nodig) wel voldoende zijn ingezet.

Zoekmachines. Zoekmachines zijn een buitengewoon goed begin om bezoek te trekken naar Websites. Volgens onderzoek zorgen zoekmachines voor wel 84% van het bezoek van sites. Een goede strategie kan leiden tot enkele veelvouden in het bezoek.

Links. Denk aan de diverse startpagina’s, internetgidsen, hobbysites die enigszins wat bezoek trekken, etc. Plaats zelf als beloning ook links naar andere sites. Dit verhoogt de kans op het verkrijgen van een link en is tevens exact in de sfeer van het internet.

Persberichten. Een goed communicatieplan omvat ook het periodiek versturen van persberichten. Plaats je persberichten ook online zodat journalisten kunnen zien wat er al eerder te melden is geweest.

Eigen media. Denk aan folders, e-mail, naamkaartjes, etc. Veel bedrijven vergeten in hun e-mail standaard de site te vermelden hetgeen een gemiste kans is.

Word to mouth Tools. Geef je bezoekers bijvoorbeeld de mogelijkheid andere bezoekers een tip te mailen vanaf de Site! Maak op deze manier gebruik van de netwerken van je huidige bezoekers om zo je bereik te vergroten.

Adverteren in e-zines / de traditionele print media / gebruik van personeelsadvertenties Adverteren dmv banners. Heel lang heb ik hier niet in geloofd, zie de extra lage click-through ratio’s, maar indien de banner echt midden in de doelgroep wordt geplaatst zijn er toch mogelijkheden om hier succesvol bezoek me te behalen. Het geheim zit hem vaak ook in het gebruik van een verschrikkelijk pakkende boodschap.

Real life Dagen / verenigingen / evenementen , etc. U moet daar aanwezig zijn waar de doelgroep zich bevindt!

Mail tools. Zorg ervoor dat je iets creeert wat mensen per email doorsturen. Pas echter wel op, het mag geen traditionele kettingbrief zijn omdat je dan het risico loopt door providers uitgesloten te worden.

Een Nieuwsbrief. Kan periodiek een enorme push in het bezoek geven. Een nieuwsbrief zorgt ook voor “Top of mind awareness” bij de doelgroep en kan tevens de uitstraling van het bedrijf stevig versterken.

Last, but not least: De site zelf!! Zorg dat hij tot herbezoek leidt, maak hem interessant en het liefst zo interessant dat zelfs een tweede en een derde bezoek nog niet genoeg is. Goede, interessante sites worden ook weer beloond met extra links en publiciteit en leveren zo ook weer extra bezoek op!

————————————————————————————————————————————————————–
Google Pagerank?

PageRank is een manier om webpagina’s op internet te ordenen in de mate van belangrijkheid. Het Pagerank systeem is ontwikkeld door wat later de oprichters van Google Inc. (Larry Page en Sergey Brin) zouden worden. In 1998 studeerden zij beide aan Stanforduniversiteit. Diezelfde universiteit heeft dan ook het patent op PageRank terwijl Google een handelsmerk heeft op PageRank.

Met behulp van de Google Toolbar is het mogelijk om een indruk te krijgen wat de PageRank is. De Toolbar PageRank loopt van 0 (ook wel PR0; het groene streepje ontbreekt dus Google vindt de pagina onbelangrijk) tot en met 10 (ook wel PR10; het groene streepje is over de volle breedte te zien en Google vindt de pagina zeer belangrijk). Als de cursor met de muis naar het vakje met PageRank wordt bewogen, dan wordt de Toolbar PageRank getoond. Intern heeft Google een nauwkeuriger waarde dan de 11 niveaus van de Toolbar PageRank.

Een pagina krijgt een hogere PR als er meer links van andere pagina’s zijn waarbij het aantal links op die andere pagina’s en de PR van die andere pagina’s ook van belang zijn. De Toolbar PageRank gebruikt waarschijnlijk een soort logaritmische schaal.

Om van PR3 naar PR4 te gaan hoeft het aantal inkomende links minder hard te groeien dan om van PR4 naar PR5 te gaan.Officieel staat de ‘Page’ in ‘PageRank’ voor Larry Page en niet voor het Engelse woord voor pagina, maar wellicht zegt Google dat alleen om sterker te staan bij de rechter als een concurrende zoekmachine de term PageRank wil gaan gebruiken.

Een hoge PageRank helpt om bovenaan de zoekresultaten te komen, maar het is zeker niet zo dat alleen een hoge PR van belang is. Wel is het mogelijk om op deze manier pagina’s bovenaan de zoekresultaten te krijgen bij zoekwoorden die eigenlijk niets met die pagina te maken hebben (zgn. Googlebom-methode).

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen