Huidige zorgpraktijk sluit niet meer aan bij wensen patiënten
Redactie Medicalfacts/ Janine Budding 02 september 2005 - 21:38
Array
Bijna de helft van de Nederlanders wil zijn vragen per e-mail aan de zorgverlener kunnen stellen, ruim 80% wil buiten kantooruren terecht kunnen bij een zorgverlener en ruim 90% vindt dat de zorgverlener snel moet beschikken over de medische gegevens zodat de patiënt niet telkens opnieuw zijn verhaal hoeft te vertellen. Dit blijkt uit het onderzoek Langs de eerste lijn. Wensen en verwachtingen van de Nederlandse bevolking ten aanzien van de eerstelijnszorg van de NPCF, uitgevoerd door ARGO Rijksuniversiteit Groningen.
Zie ook:
Bron: NPCF
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.
Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.
De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.