Weblogs zijn hot voor marketeers: Medicalfacts zet haar kennis graag in voor de zorg!

Array

Weblogs worden door tweederde van de marketeers gezien als het meest interessante nieuwe interactieve middel. Interactieve televisie scoort op dit punt 50%. Deze cijfers zijn afkomstig uit de Interactieve Marketing Monitor, een onderzoek dat is uitgevoerd door de Stichting SpinAwards en RM Interactive.

98% van de 410 ondervraagde marketeers heeft een site en die site is meteen het meest populaire interactieve instrument. 73% van de respondenten geeft aan e-mail in te zetten als communicatiemiddel en banners worden door 63% ingeschakeld. SEM (search engine marketing) is sterk gegroeid ten opzichte van vorig jaar. Het gebruik steeg van 31% naar 56% en nadert hiermee het niveau van banners.
Medicalfacts heeft de afgelopen tijd een hoop ervaring opgedaan met bloggen en kan dit natuurlijk inzetten voor zorginstellingen en medische bedrijven. Uit het onderzoek blijkt verder dat slechts 20% van de marketeers de overtuiging heeft dat zijn of haar huidige bureau als beste adviseur optreedt als het om interactieve marketing gaat. Dat is niet al te hoog. Dus in 80% van de gevallen heeft de opdrachtgever twijfels over het kennisniveau van zijn bureau. Medicalfacts heeft die expertise wel in huis. Dus wil je als bedrijf of instelling gaan bloggen. We helpen je graag!

75% van de marketeers dat er in Nederland nog te weinig gebruik wordt gemaakt van interactieve marketing. Vorig jaar was dit nog 67%. Als dezelfde vraag wordt gesteld voor het eigen bedrijf blijkt 43% dit te vinden dat het eigen bedrijf te weinig gebruikt maakt van interactieve media. Dit is vergelijkbaar met vorig jaar toen de score 44% was. Ook dite fenomeen merken we. Wat he wel zien is dat blogs over gezondheid en over het nederlandse zorgstelsel steeds meer in de belangstelling komen

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen