Huisartsenposten met telefoonartsen doen het beter bij bellende patienten
ArrayDe kwaliteitsoordelen van patënten zijn gunstiger wanneer een huisartsenpost beschikt over een telefoonarts. Deze artsen komen zelf aan de lijn bij acute en ernstige zorgvragen. Zij checken de verslagen van de telefoongesprekken van doktersassistentes. Soms bellen zij onmiddellijk terug indien toch een verkeerd advies is gegeven. Ook geven zij raad en bijstand aan de triagisten. Een vereiste is wel, dat de telefoonarts werkt voor twee tot drie huisartsenposten. Anders is de bedrijfsdrukte voor zo’n functie te laag. Deze mededelingen deed huisarts en Nijmeegse WOK onderzoeker Paul Giesen tijdens een symposium op 28 juni in Winterswijk voor ruim honderd Achterhoekse huisartsen en medisch specialisten. Hij en ondergetekende gaven daar voordrachten over de toekomst van de spoedzorg aldaar. Ik reikte een innovatie agenda aan voor de komende vijf jaar. De PPP’s daarbij tref je aan op de webstek www.integratedcare.nl Je klikt door op lezingen en zoekt dan op Winterswijk Lezing Spoedzorg 2006.
Ook geven zij raad en bijstand aan de triagisten. Een vereiste is wel, dat de telefoonarts werkt voor twee tot drie huisartsenposten. Anders is de bedrijfsdrukte voor zo’n functie te laag. Deze mededelingen deed huisarts en Nijmeegse WOK onderzoeker Paul Giesen tijdens een symposium op 28 juni in Winterswijk voor ruim honderd Achterhoekse huisartsen en medisch specialisten. Hij en ondergetekende gaven daar voordrachten over de toekomst van de spoedzorg aldaar. Ik reikte een innovatie agenda aan voor de komende vijf jaar. De PPP’s daarbij tref je aan op de webstek www.integratedcare.nl Je klikt door op lezingen en zoekt dan op Winterswijk Lezing Spoedzorg 2006.