‘Shift happens’ ook als je farmaceut bent

shift-happens-t-shirtIn november vorig jaar hield ik, op verzoek van de Nederlandse Vereniging van Farmamarketeers (NVFM), deze presentatie over web 2.0. En vandaag ga ik een vergelijkbaar verhaal houden op een E-Marketing bijeenkomst van Boehringer Ingelheim, een wereldwijde farmaceut met een vestiging in Nederland.

Nu is er in de tussenliggende maanden al weer het nodige gebeurd op het gebied van eHealth en ben ik zelf inmiddels ook actief bezig met Nexthealth en Hotealthcare en juist daarom ben ik blij met deze uitnodiging tot spreken uit deze hoek.

‘wakker worden’

Het toont namelijk aan dat er langzaam maar zeker steeds meer partijen uit de zorg’ wakker’ aan het worden zijn. En het laat zien dat ook zij er van doordrongen raken dat die machtsverschuiving van leverancier en producent naar gebruiker en klant zich daadwerkelijk aan het voltrekken is.

En ik hoop oprecht dat deze partijen vervolgens ook de kansen zien die dit biedt. Dus dat zal zeker iets zijn dat ik zal benadrukken wanneer ik het verhaal bij de onderstaande dia’s vertel.

Kansen dus voor een meer mensgerichte zorg, voor een zorg waarin gelijkwaardigheid en samenwerking tussen alle betrokkenen- patiënt, farmaceut, zorgverzekeraar, zorgverlener etc.- voorop staan.

Wil je meer weten over of je aansluiten bij Nexthealth, neem dan contact met me op of kijk op onze site, we kunnen je hulp- in welke vorm dan ook- vast goed gebruiken.

Het filmpje dat ik laat zien ter introductie van mijn presentatie vind je hier. Met dank aan Marco Derksen die het op Twitter noemde.

Recente artikelen