KNOV lanceert campagne ter promotie van verloskundige

Array

De KNOV lanceert op 12 januari een nieuwe publiekscampagne. Door tv-commercials, diverse promotiematerialen, online advertising en PR-activiteiten zet de KNOV de verloskundige neer als de persoonlijke geboortespecialist. De eerste tv-commercial is te zien op 12 januari 2009. Vanaf die week is de commercial ook als filmpje te zien op deze site, samen met andere campagne-informatie.


De campagne laat de interactie zien met mensen uit de directe omgeving van een (toekomstig) zwangere vrouw. Deze mensen hebben allemaal een rol: als coach, adviseur, vertrouwenspersoon, enzovoort. De campagne maakt duidelijk dat daarnaast nog iemand onvervangbaar is die de professionele kant van de zwangerschap op een heel persoonlijke manier invult: de verloskundige. Met de themaregel Jouw zwangerschap. Op jouw lijf geschreven zet de KNOV de campagnebeelden kracht bij.

De campagne richt zich op een breed publiek, met een focus op (zwangere) vrouwen en hun omgeving. Onder een groot deel van de doelgroep is op dit moment nog niet bekend wat een verloskundige allemaal kan betekenen en hoe de verloskundige bij kan dragen aan veilig moederschap. De campagne is samen met communicatiebureau TMP Worldwide ontwikkeld en heeft een looptijd van drie jaar.

De commercial wordt voor het eerst uitgezonden op maandag 12 januari, 16.45 uur, Net 5, in de reclamebreak van het programma Ready Steady Cook. In januari is de commercial in totaal meer dan 100 keer te zien op NET 5 en SBS 6. Zie onderstaand uitzendschema.


Bron: KNOV

Recente artikelen