Wat kost de facilitaire organisatie in uw ziekenhuis?
ArrayAl jaren verzorgt Prismant samen met Hospitality Consultants de benchmark van de facilitaire kengetallen ziekenhuizen (FKZ). Ook dit jaar voeren we de benchmark weer uit. Daarbij streven we naar een optimaal vergelijkingsproduct, dat onder andere kan worden gebruikt bij de verbetering van de eigen processen. Hoe scoort uw facilitaire organisatie ten opzichte van andere ziekenhuizen? Ontdek het aan de hand van de benchmark facilitaire kengetallen ziekenhuizen.
Dit jaar organiseren we opnieuw de benchmark FKZ. Voordat de daadwerkelijke benchmark van start gaat organiseren we, Hospitality Consultants en Prismant, een bijeenkomst op maandag 27 april a.s. met als doel: leren van elkaar.
Het eerste deel van de bijeenkomst bestaat uit evaluatie van de voorgaande jaren. Wat ging er goed, wat ging er niet goed en wat zijn mogelijke oplossingen. Er staan drie interactieve workshops op het programma waarin we samen kijken hoe we kunnen komen tot een nog interessantere benchmark. Een unieke mogelijkheid om samen met de andere ziekenhuizen in gesprek te gaan over de mogelijkheden van de benchmark.
In het tweede deel van de bijeenkomst zijn ook potentiele deelnemers aanwezig. We bespreken de planning van de benchmark 2009 om daarna de benchmark inhoudelijk te bekijken. Tijdens workshops besteden we aandacht aan de wijze waarop u de resultaten van de benchmark kunt gebruiken voor verbetering van processen binnen uw ziekenhuis. Daarbij staan trends en best practices centraal. Het gaat om onderwerpen waar u in de praktijk iets aan heeft, denk bijvoorbeeld aan kostenreductie.
Op maandag 27 april a.s. bent u van harte welkom voor de ‘Benchmark FKZ’-bijeenkomst. De bijeenkomst, die plaatsvindt bij Prismant aan de Papendorpseweg 65 in Utrecht, wordt geopend door Olivier Marchesini van Prismant en Jacqueline Bakker van Hospitality Consultants. Aansluitend vindt deel één van de bijeenkomst plaats, de evaluatie van afgelopen jaar. Na dit gedeelte zullen potentiele deelnemers aanschuiven voor het tweede deel van de bijeenkomst, waarbij best practices centraal staan.