Capri Hartrevalidatie Rotterdam is ‘Meest klantgerichte serviceorganisatie 2008’

Array

carpi2Capri Hartrevalidatie Rotterdam is gisteravond uitgeroepen tot Meest klantgerichte serviceorganisatie. De organisatie die mensen ondersteunt bij het herstel na een hartaandoening werd op basis van onderzoeksgegevens van Colfield Research, uitgeroepen tot winnaar van de Award 2008. Sekondant en Hoogheemraadschap Rijnland eindigden respectievelijk op de 2e en 3e plaats.

De uitreiking van de award is een initiatief van Colfield Research en beloont de serviceorganisatie die in 2008 het best beoordeeld is door haar klanten, de meeste ambitie heeft ten aanzien van klanttevredenheid en daar in 2008 de grootste stappen in heeft gemaakt.

Colfield Research oordeelde dat winnaar Capri HR de verwachtingen en ervaringen van haar klanten goed in het vizier heeft. Hoewel klanttevredenheid geen directe relatie heeft met de fysieke gesteldheid en de daadwerkelijke revalidatie van hartpatienten, heeft Capri HR dit wel als speerpunt voor de komende jaren benoemd. Door periodiek de tevredenheid te meten heeft de organisatie goed inzicht in de tevredenheidaspecten die de klant belangrijk vindt en het oordeel hierover. Dit maakt het mogelijk om gericht te sturen en te verbeteren.

Patienten gaven de dienstverlener in 2008 een rapportcijfer van meer dan een acht. Zij oordeelden dat de behandeling goed is afgestemd op hun wensen en behoeften. Daarnaast waren zij erg tevreden over de getoonde aandacht en de deskundigheid van de medewerkers. Eén van de verbeteracties waar Capri HR mee bezig is, is de ontwikkeling van een varieteit aan additionele diensten gericht op de specifieke behoefte van patienten voorafgaand, tijdens, maar ook na de behandeling.

“Een hartaandoening is voor elke patient een aangrijpende en levensveranderende gebeurtenis. De klant en het voor hem of haar meest geschikte herstelprogramma vormen de kern van onze dienstverlening. Het is voor ons niet meer dan vanzelfsprekend dat we die klant daarom centraal stellen. Dat doen we al ruim 30 jaar, maar de laatset jaren zijn we ook bewust met verbeteringen bezig om het niveau stapje voor stapje verder te verhogen. Juist in tijden dat er overal bezuinigd moet worden is het van belang om alle middelen optimaal in te zetten. Ook denken we dat de zorg niet ophoudt bij het afronden van de revalidatie, ook daarna willen we klanten verder begeleiden. We zijn vanzelfsprekend zeer vereerd met de Award, juist omdat deze gebaseerd is op het oordeel van onze klanten”, aldus Niek Baart, Directeur Capri Hartrevalidatie.
carpi3

Directeur Niek Baart met de Award: “Een award die we in feite van onze klanten krijgen is het beste bewijs dat we op de goede weg zijn.”

Over Capri Hartrevalidatie Rotterdam
Capri Hartrevalidatie Rotterdam is ontstaan uit de stichting RSCR. Deze werd in 1975 opgericht en ondersteunt mensen bij het herstel na een hartaandoening. Met de revalidatieprogramma’s probeert een team van betrokken specialisten en medewerkers hartpatienten over hun angst en onzekerheden heen te helpen om de draad van het leven weer op te pakken.  Ook voor mensen met een verhoogd risico op hart- en vaatlijden biedt Capri HR individuele leefstijlprogramma’s, advies en voorlichting. Capri HR voorziet voor een groot deel in de behoefte aan hartrevalidatie in de regio Rotterdam.

Over Colfield Group
Colfield Group is marktleider op het gebied van service management en service innovatie. Colfield helpt organisaties hun dienstverlening meetbaar op een hoger niveau te brengen. Young Colfield richt zich op de ontwikkeling van jong talent op deze gebieden door middel van management traineeships en maatwerkprogramma’s. Colfield Group is onderdeel van QNH, marktleider in business integration vanuit de visie dat het integreren van verschillende businessprocessen tot fundamenteel betere resultaten leidt. Sinds 2004 helpen de 420 specialisten van QNH een groeiende groep klanten in Nederland, Belgie en Polen bij het verbeteren van hun bedrijfsprocessen en –prestaties..

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen