Welke zorgorganisatie verdient de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009?
ArrayEen tevreden zorgconsument begint met een tevreden zorgverlener’. Tijdens dit jaarcongres op 30 november wordt de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 uitgereikt. De zorgorganisatie die in 2009 het meest succesvol is geweest in het opzetten en uitvoeren van zorgmarketing wint de prijs. Komt jouw organisatie in aanmerking voor de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 of wil je een andere organisatie nomineren? Stuur voor 25 september een mail met je voorkeur(en) naar [email protected].
Op www.nima.nl/gezondheidszorgprijs zijn alle criteria voor de prijs te vinden. In oktober gaat de jury in beraad over de winnaar. De vakjury wordt ook dit jaar weer voorgezeten door Claudia Zuiderwijk (voorzitter Raad van Bestuur van Tergooiziekenhuizen).Jaarcongres ‘Een tevreden zorgconsument begint met een tevreden zorgverlener’ Hoe krijgen we meer tevreden klanten? Dat is een vraag die in de gezondheidszorg ook steeds meer wordt gesteld. Klanttevredenheidsstudies tonen aan dat er een rechtstreeks verband is tussen tevreden medewerkers en tevreden klanten in alle sectoren. Ook in de gezondheidszorg, waar de arbeidsmarkt krap is, en het ziekteverzuim hoog. We kunnen er dus niet meer omheen. Personeelsbeleid, waaronder internal branding, HRM en arbeidscommunicatie, is een marketinginstrument. Dit congres maakt duidelijk dat marketing in de zorg verder gaat dan folders alleen. Kijk voor meer informatie op de NIMA evenementenkalender.
NIMA vakgroep Marketing in de Zorg
De NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs is een initiatief van de expertgroep NIMA Marketing in de Zorg. Dit ketenbrede platform is opgericht voor en door mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en profileert het marketinggedachtegoed, discussieert over zorgvraagstukken en ontwikkelt innovatieve ideeen. De groep gelooft in de positieve invloed van netwerken met de stakeholders in de keten en de klankbordfunctie met professionals.
Bron: NIMA