CZ: zorgkanaltijdbeter.nl

Array

zorg in europaZorgverzekeraar CZ heeft dit weekend de site zorgkanaltijdbeter.nl gelanceerd. Burgers die ideetjes hebben over hoe de zorg verbeterd zou kunnen worden, kunnen daar hun suggesties kwijt.

‘ Zorg kan altijd beter’. Dit is al jaren het motto van zorgverzekeraar CZ. Als zorgverzekeraar en inkoper van zorg betrekt CZ al jaren eigen verzekerden en patient- en consumentenorganisaties bij haar beleid en zorginkoop. Met deze website willen ze nog een stapje verder gaan en nu dus ook uw hulp inroepen. Uw bruikbare suggesties kunnen ze dan meenemen in afspraken met zorgverleners. U kunt hier overigens niet alleen ideeen kwijt, zij willen ook laten zien wat ze ermee doen. Goede ideeen die snel te gebruiken zijn, pakken we meteen op. Soms is een idee niet te realiseren en andere oplossingen kosten wat meer tijd. Dat geeft niet, Iedere stap die we zetten, is er één.

Als voorbeeld van een suggestie noemt de zorgverzekeraar het idee om afspraken die een patient in een ziekenhuis heeft, te clusteren in één dag, in plaats van uit te smeren verschillende dagen. Of bij een apotheek een apart spreekkamertje te maken waar patienten gevoelige onderwerpen kunnen bespreken.

CZ zegt via de site te laten weten wat met de suggesties is gebeurd.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

One thought on "CZ: zorgkanaltijdbeter.nl"

  1. P.A.W.van Amelsvoort

    Hallo CZ
    Ik ben een Iza lid, die een probleem heeft wat ik eigenlijk zelf niet opgelost krijg, maar dat volgens mij helemaal onder dit item valt. Ik ben nu al voor de 2e keer overgestapt naar een andere tandarts, want – Ik ben hartpatient en heb nog enkele mankemeneten waardoor onder andere op dit moment ik zoveel wisselende afspraken heb, naast steeds wisselende werk omstandigheden (revalidatie etc.) dat ik de half jaarlijkse afspraken kwijt raak en dus steeds een nota krijg zonder dat ik ook echt een tandarts bezocht heb. Ik ben hiervoor bij mijn vorige tandarts na 24 jaar weggegaan. Bij de laatste tandarts (hier in het dorp) heb ik expliciet afgesproken dat men mij een week van te voren of zou bellen of een kaartje zou willen sturen, zodat ik netjes de afspraak kon nakomen, dit zou geen probleem zijn volgens de assistente. Men heeft mogelijk enkele malen blijkbaar s’morgens gebeld (toen ik niet thuis was) en vervolgens weer een nota voor niet verschijnen gestuurd. Ik weiger dit te betalen, maar de relatie met de tandarts is wederom verstoord en nu zit ik dus weer zonder tandarts die een klein beetje service zou willen verlenen voor de toch riante betaling die ik steeds moet doen. Kunt u mij helpen aan een tandarts in de buurt van Hedel, die wel de moeite wil nemen om dit kleine stukje service te willen verlenen? Voor mijn part tegen extra betaling van de kosten voor een kaartje o.i.d. Vriendelijke groet, P van Amelsvoort.

Comments are closed.

Recente artikelen