Dikke 8 van verzekerden voor De Friesland
ArrayGoede service loont. Na het onderzoek van Independer scoort De Friesland Zorgverzekeraar opnieuw hoog in onderzoeken van het Nivel en de Consumentenbond naar klantvriendelijkheid en service. Hoewel De Friesland het heel gewoon vindt om mensen goed te behandelen, blijkt dit toch wel bijzonder te zijn, gezien de waardering die De Friesland krijgt.
Nivel
Bij het KiesBeter, een onafhankelijk onderzoeksinstituut voor de zorg krijgt De Friesland een 8,1. Waar het gaat om de dienstverlening en klantgerichtheid behaalt de zorgverzekeraar samen met nog twee andere de maximale score. Ook als het gaat om zorginhoudelijke zaken, zoals de verstrekking van fysiotherapie en hulpmiddelen, is de waardering hoog.
Consumentenbond
Bij de Consumentenbond eindigt De Friesland op de vierde plaats met ook hier hoge waardering voor dienstverlening. Telefonische bereikbaarheid, snelle betaling van rekeningen en de informatievoorziening aan en bejegening van klanten is goed. Waar De Friesland als beste scoort en anderen duidelijk achterblijven, is op het punt van het geven van goede informatie over bijbetalingen.
Handhaven hoge positie
Hoewel vrijwel alle zorgverzekeraars de afgelopen jaren beter zijn gaan presteren op het gebied van kwaliteit van service, slaagt De Friesland erin haar hoge positie als algemene zorgverzekeraar te handhaven. Het zijn met name de kleine doelgroepverzekeraars die het beste scoren. Dat komt omdat zij bijvoorbeeld voor verzekerden met een religieuze achtergrond pakketten op maat bieden.
Tegenprestaties
De Friesland heeft ‘gewoon goed behandeld’ in de vorm van goede dienstverlening dit jaar tot speerpunt van de campagne gemaakt. Daarbij gaan we zover dat we tegenprestaties bieden wanneer we onze beloftes niet waarmaken. Door goede service bieden we mensen ‘rust in de kop’.
http://www.nivel.nl/pdf/Rapport-CQI-Zorg-Zorgverzekeringen.pdf
Bron: De Friesland & Nivel