Cordys verbetert belangrijkste logistieke processen van Siemens Healthcare

0
194

Meer klanttevredenheid en efficiency zijn voornaamste doelstellingen
Cordys, toonaangevend leverancier van software voor bedrijfsprocesinnovatie, is door Siemens Healthcare gekozen voor het beheer en continu verbeteren van zijn voornaamste logistieke processen in 125 landen, waaronder Duitsland, de Verenigde Staten en China. Siemens Healthcare is een van de grootste leveranciers aan de zorgsector en een trendsetter op het gebied van medische foto’s, diagnostiek in laboratoria, medische technologie en gehoorapparaten.

De Cordys-oplossing voor Siemens Healthcare automatiseert de belangrijkste logistieke processen als onderdeel van het wereldwijde logistieke materiaalproces. Dit omvat supply chain-oplossingen voor de volledige productlevenscyclus binnen de afdeling UPTIME Services. Deze afdeling zorgt voor de snelle en efficiente levering van reserveonderdelen aan klanten. Dit gebeurt in meer dan 98 procent van de wereldwijde gevallen binnen 24 uur.

De oplossing automatiseert de processen voor levering van bedrijfskritische onderdelen, het terugsturen van reserveonderdelen en het behandelen van klantfeedback. Daarnaast biedt de oplossing eveneens instrumenten om processen continu te verbeteren. Zo kan Siemens zijn hoge klanttevredenheidsniveau en kwaliteitsstandaarden handhaven binnen het volledige, wereldwijde logistieke netwerk.

Frank Debus, Senior Vice-President Customer Services Material Logistics van Siemens Healthcare: “Klanttevredenheid is een van de belangrijkste bedrijfsdoelstellingen van Siemens Healthcare. Klantgerelateerde bedrijfsprocessen vormen de sleutel tot ons succes. Om dit te realiseren, moet de betrouwbaarheid van ons orderbeheer en onze besteldiensten zo dicht mogelijk tegen de honderd procent aan liggen. Met het Cordys-platform zijn we in staat de gerelateerde processen te monitoren en te verbeteren in ruim 125 landen, en zo onze klanttevredenheid te vergroten.”

De integratieoptie om verschillende systemen te verbinden – zoals van SAP, IBM en Microsoft Outlook –, was een belangrijk onderdeel van het project. Dit resulteerde niet alleen in grotere klanttevredenheid, maar ook in meer efficiency, zoals hogere productiviteit, meer gebruiksgemak en betere beheerinformatie.

Per Jonsson, President en COO van Cordys: “We zijn trots dat we Siemens Healthcare kunnen ondersteunen. Siemens werkt wereldwijd met uitstekende logistieke partners. Daarvoor zijn uiterst efficiente processen een vereiste. We verwachten dat onze oplossing zowel Siemens als ons eigen bedrijf duurzame resultaten oplevert.”