Ziekenhuis Bernhoven Oss verruimt bezoekregeling en roomservice

Array

Met ingang van 5 april verruimt ziekenhuis Bernhoven de bezoekregeling  zodanig dat per patient één bezoeker tussen 10.00 en 21.00 uur aanwezig mag zijn. Deze verruiming komt naast de reguliere bezoektijden (14.00-15.00 uur en 19.00-20.00 uur). Ziekenhuis Bernhoven geeft met de verruiming weer meer invulling aan de klantvriendelijkheid die kenmerkend is voor ziekenhuis Bernhoven.

Een peiling onder ruim 200 patienten en bezoekers heeft uitgewezen dat de wens om één bezoeker gedurende de dag aanwezig te laten zijn, sterk leeft. In de meeste gevallen gaat het om de partner of een vertrouwde persoon. Tegelijkertijd geven de patienten aan dat zij prijs stellen op hun rust en daarom óók de vaste bezoektijden op prijs stellen.

Met de verruiming van de bezoekregeling komt het ziekenhuis tegemoet aan de wens van de patient. De verruiming past in het beleid van het ziekenhuis om open en transparant te willen zijn naar patienten en bezoekers. Uitgangspunt is wél dat de patientenzorg niet in het gedrang komt en dat de patient in alle gevallen voorrang heeft.

Consequenties
Eén bezoeker gedurende de dag bij de patient, heeft consequenties voor patient, diens familie en medewerkers van het ziekenhuis. Er gelden een aantal spelregels. De privacy van (mede)patienten blijft zoveel mogelijk gewaarborgd. Dat betekent bijvoorbeeld dat een behandelaar of verpleegkundige het aanwezige bezoek kan verzoeken de kamer even te verlaten.

Patienten die mobiel zijn, kunnen de afdeling verlaten en met hun bezoek naar de dagruimte of de hal van het ziekenhuis gaan. Vanwege de rust waarop patienten gesteld zijn, blijft het wel zo dat er aan het bed per patient twee bezoekers mogen zijn. Zijn er meer bezoekers dan is het prettig als men in onderling overleg gerouleert.
De medewerkers van ziekenhuis Bernhoven beseffen dat de nieuwe situatie voor alle betrokkenen een kwestie van wennen is.

Roomservice
Het ziekenhuis biedt met de verruiming van de bezoekregeling eveneens roomservice. Dat wil zeggen dat de naaste die u gedurende de dag vergezelt, tegen betaling gebruik kan maken van een maaltijd. De bezoeker kan maaltijdbonnen kopen bij de receptie van het ziekenhuis. De maaltijd kan, samen met de patient op de kamer of in het personeelsrestaurant gebruikt worden. Hiermee onderstreept Bernhoven haar gastvrijheid.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen