Lancering (Digital) Hospitality Netwerk tijdens Zorg & ICT-beurs

Array

Hogere mate van gastvrijheid in de zorg door samenwerking
Een patient verblijft in een ziekenhuis nooit uit eigen vrije wil. En is dan ook vaak angstig voor wat komen gaat. Waaraan heeft een patient behoefte tijdens een verblijf in een ziekenhuis? Van persoonlijke aandacht en ontspanning, tot televisie, telefonie en internet. Maar bovenal excellente medische zorg. Een patient stelt dan ook terecht steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de geboden zorg en beoordeelt een zorginstelling ook steeds vaker op de mate van de geboden gastvrijheid. Vele leveranciers komen echter aan de poorten van een ziekenhuis om ieder vanuit een eigen invalshoek invulling te geven aan gestelde wensen en eisen op het gebied van (digitale) gastvrijheid. Het ziekenhuis moet dan deze perspectieven vormen tot een totaalconcept. Geen eenvoudige klus. Om een ziekenhuis hierbij te ondersteunen, heeft Patientline het Hospitality Netwerk opgericht.

Hospitality Netwerk
Het Hospitality Netwerk is een open kennisnetwerk van bedrijven dat de patient centraal stelt met als centrale thema Digitale Gastvrijheid. Kiest een zorginstelling ervoor om met deelnemers uit dit netwerk samen te werken dan wordt toegang verkregen tot de expertise binnen het gehele netwerk. Hierdoor kan sneller en efficienter duidelijkheid verkregen worden over integratiemogelijkheden met de reeds bestaande systemen en overige services van een zorginstelling. En kan de zorginstelling eventuele zorgen over bijvoorbeeld complexe koppelingen van informatie- en entertainmentsystemen uit handen geven en zich concentreren op de kernactiviteit: het leveren van (medische) zorg.

Het Hospitality Netwerk is actief op Linkedin

Patientline staat van 30 maart t/m 1 april op de Zorg & ICT-beurs in de Jaarbeurs te Utrecht. Stand: 01D063.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen