Jongeren voelen zich onrustig zonder mobiele telefoon.

0
146

Jongeren geven aan dat ze twee keer zoveel behoefte hebben aan sms’en als gemiddeld Nederland. Nederlanders ergeren zich het meest aan sms’jes met spelfouten. Bijna de helft checkt een sms altijd op spelling voor verzending. De voornaamste redenen onder jongeren om te sms’en zijn om afspraken te maken (80%) en als alternatief wanneer men geen zin heeft om te bellen (59%). Dit blijkt uit onderzoek van MeMo2 dat is uitgevoerd onder bijna 1.400 Nederlanders.

Telefoon altijd binnen handbereik om te checken op berichten
Ruim een derde van de Nederlanders verliest de mobiele telefoon geen seconde uit het oog. Ongeveer een gelijk aantal checkt de telefoon elke vijf minuten op mogelijke berichten. 32% van de jongeren kijkt altijd meteen wanneer zij een sms ontvangen terwijl anderen pas kijken als het hun uitkomt. 57% van de respondenten beantwoordt ieder sms’je dat binnenkomt.

Vrouwen moeilijker zonder mobiele telefoon
40% van de vrouwen sms’t meer dan dat ze bellen. Mannen daarentegen bellen liever even (57%). Vrouwen sms’en vaker de vraag hoe het met iemand gaat dan mannen (49% vs. 33%). Ook laten meer vrouwen dan mannen via sms weten dat ze aan iemand denken of om iemand geven (46% vs. 28%). Vrouwen kunnen ook moeilijker zonder mobiele telefoon (11%) dan mannen (5%). Mannen kunnen moeilijker zonder seks,14% van de mannen geeft aan liever een maand zonder telefoon te leven dan een maand zonder seks terwijl dit voor slechts 4% van de vrouwen geldt. Voor jongeren staat de mobiele telefoon op de tweede plek van zaken die geen maand gemist kunnen worden en staat daarmee onder andere boven televisie, seks en koffie.

Sms belangrijk voor sociaal leven
28% van de jongeren voelt zich onrustig zonder mobiele telefoon. Zij hebben het gevoel van alles te missen (20%). Jongeren beheersen het sms’en beter dan gemiddeld Nederland, zij typen zonder erbij na te denken omdat ze vaak precies weten waar de letters zitten.

Kosten onder controle houden
Sms is een veel gebruikte vorm van communicatie. Dit geldt voor klanten met een abonnement, maar ook voor klanten die prepaid bellen en sms’en.

Vorig artikelNiet fixeren is een kunst
Volgend artikelRaad van Toezicht JBZ schenkt muurschildering aan kinderafdeling Home
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.