St Jansdal optimaliseert patiëntencommunicatie met MyHealth Online

Array

St Jandal heeft officieel opdracht gegeven voor de ontwikkeling en implementatie van MyHealth Online. MyHealth Online is de 2e generatie serviceportaal voor St Jansdal, waarmee patienten zich zelfstandig kunnen inschrijven en afspraken kunnen plannen met de zorgverleners in dit ziekenhuis. Implementatie van het portaal vindt plaats op basis van samenwerking tussen iSOFT Nederland en PinkRoccade Healthcare.

Hoewel het serviceportaal in eerste instantie gebruikt wordt voor online patientinschrijving en het maken van afspraken, wordt in een later stadium ook relevante medische informatie uit het iSOFT ZIS/EPD inzichtelijk voor de patient. Deze laatste service is tot dusver uniek in Nederlandse ziekenhuizen. St Jansdal neemt hiermee wederom een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van haar services naar de patient. Het Harderwijker ziekenhuis toont zich al jaren als koploper in ICT-projecten, met name op het gebied van ketenzorg, patientveiligheid en kwaliteit.

Verhogen van de service aan patienten

Het ultieme doel van St Jansdal is om de service en de elektronische communicatie richting de patient te optimaliseren. Roland Ekkelenkamp, adviseur organisatie en informatie, en in die hoedanigheid bij St Jansdal verantwoordelijk voor het ICT-programma: “het moet voor de patient nog makkelijker worden. Zij moeten zich overal aan kunnen melden en in kunnen schrijven, Processen vloeien nog onvoldoende in elkaar over en het gaat niet snel genoeg. Inloggen is bijvoorbeeld te omslachtig en duurt te lang. Dat kan en moet veel beter.” St Jansdal heeft de komende jaren ambitieuze e-Health plannen. MyHealth Online fungeert als communicatieplatform naar de buitenwereld: naar patienten, huisartsen, andere ketenpartners en de regio. “Als we 30% van de afspraken via internet kunnen laten verlopen, dan zijn we heel blij”, aldus Ekkelenkamp.

Het gaat om een overeenkomst voor de levering van het werkend geheel en de implementatie van diensten. De achterliggende iSOFT-systemen voor het serviceportaal zijn al aanwezig. Er zal projectmatig door de drie partijen gewerkt worden aan het koppelen van de systemen en het operationeel maken van MyHealth Online.

iSOFT en PinkRoccade Healthcare zijn IT-partners in gezondheidszorg. Het is wel voor het eerst dat zij gezamenlijk MyHealth Online implementeren voor een zorgorganisatie.

iSOFT en St Jansdal hebben een lange geschiedenis. Het ziekenhuis is pilotsite voor iSOFT Nederland en is de kweekvijver voor veel innovatieve ICT oplossingen binnen de zorg.

– Einde persbericht –

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen