Drie finalisten NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2010 bekend

Array

De vakjury heeft de finalisten voor de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2010 bepaald. De kanshebbers zijn Mom in Balance, Mind Your Own Life en de GezondShop. De winnaar wordt op 10 november tijdens het NIMA Marketing in de Zorgcongres bekendgemaakt.
De NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2010 is bestemd voor de zorgorganisatie die in 2010 het meest succesvol is geweest in het opzetten en uitvoeren van zorgmarketing. Kanshebbers zijn:

Mom in Balance uit Heemstede
Mom in balance heeft een uniek concept ontwikkeld voor zwangere vrouwen (ook na de bevalling) om te kunnen sporten in de buitenlucht. Geen muffe sportscholen maar lekker in het bos of de duinen bezig zijn met je lichaam en je toekomstige kindje. Het taboe dat je als je zwanger bent niet meer kunt sporten wordt hiermee totaal van de kaart geveegd.

Mind Your Own Life uit Den Haag
Het doel van mindyourownlife.nl is het bieden van één platform waar jongeren met al hun vragen over welzijn en geluk terecht kunnen. Met de anonieme, laagdrempelige wijze waarop jongeren op de site terecht kunnen wil mindyourownlife.nl bereiken dat jongeren tijdig met hulpverlening in aanraking komen indien dit nodig is.

GezondShop/ Thuiszorg West-Brabant uit Roosendaal
GezondShop is de speciaalzaak voor een gezond en zelfstandig leven. Voor iedereen, in elke levensfase, biedt GezondShop kwaliteitsproducten, diensten, cursussen en spreekuren op gebied van preventie, gezondheid, veiligheid, zelfstandigheid en ontspanning. Het is een eigentijdse thuiszorgwinkel en adviescentrum in één. Het aanbod is ondergebracht in de volgende drie thema?s: Groeien & Stoeien, Leven & Beleven, Gaan & Staan.

Alle inzendingen zijn beoordeeld door een deskundige vakjury. De jury van de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2010 bestaat uit Pauline Terwijn, CEO bij Saxenburgh Groep Röpcke Zweers Ziekenhuis, dr. Pieter Hasekamp, algemeen directeur Zorgverzekeraars Nederland, drs. Aad Koster, directeur Actiz en drs. Loes Bierma, beleidsmedewerker NPCF.

NIMA Marketing in de Zorgcongres ‘Werken aan merken in de zorg?
Wat heeft de Pepsitest te maken met gezondheidszorg? En waarom zijn logo?s zo belangrijk. Merken zijn van groot belang om klanten aan te trekken en te binden. Maar hoe zit dat in de zorg? Spelen merken een rol in de keuze voor zorg van klanten of verwijzers? Of verkoopt kwaliteit van zorg zich vanzelf?

Het NIMA Zorgcongres staat dit jaar in het teken van merken in de zorg. Geïnspireerd door merkmanagers uit de profitsector en interactieve workshops met zorgmarketeers kunnen deelnemers vol ideeen en praktische handvatten aan de slag met hun eigen zorgmerk.

Kijk voor meer informatie op de NIMA Marketingkalender.

NIMA Marketing in de Zorg
De NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs is een initiatief van het expertiseplatform NIMA Marketing in de Zorg. Het bestuur van dit expertiseplatform bestaat uit Judith Tielen, Susan Keizer, Guido van den Bogaert, Marieke van Bommel en Jurien Taams.
Dit ketenbrede platform is opgericht voor en door mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en profileert het marketinggedachtegoed, discussieert over zorgvraagstukken en ontwikkelt innovatieve ideeen. De groep gelooft in de positieve invloed van netwerken met de stakeholders in de keten en de klankbordfunctie met professionals.

Bron: NIMA

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen