Top-10 ergernissen van patiënten

Patienten ergeren zich het meest als hun arts:

  1. Hun kwaal of ziekte niet (voldoende) serieus neemt;
  2. Niet genoeg tijd voor ze heeft;
  3. Hun dossier niet doorneemt voorafgaand aan het consult;
  4. Tijdens het consult wordt afgeleid door andere zaken, zoals de telefoon of een binnenkomende collega;
  5. Geen andere behandelingsmogelijkheden biedt dan de voorgestelde behandeling;
  6. Hen niet wil doorverwijzen;
  7. Hen teveel eigen keuzes laat maken;
  8. Net doet of de patient er helemaal geen verstand van heeft;
  9. Niet open staat voor alternatieve geneeswijzen;
  10. Fouten niet toegeeft.

Bron: Consumentenbond


Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen