Samenwerken met de Duitse gezondheidsbranche

Array

Nederlandse bedrijven uit de gezondheidssector hebben op 16 en 17 maart 2011 de gelegenheid om in contact te treden met toonaangevende Duitse branchegenoten. Negen producenten en dienstverleners op het gebied van medische techniek, gezondheid en zorg uit de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen zijn op deze dagen in Nederland aanwezig om kennis te maken met Nederlandse bedrijven. De Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) begeleidt de bedrijven tijdens gesprekken met mogelijke Nederlandse zakenpartners. De deelnemers zullen verschillende medische instellingen in Nederland bezoeken en op 17 maart een bezoek brengen aan de vakbeurs Zorgtotaal in Utrecht.

“Voor Nederlandse bedrijven in de gezondheidssector is dit een uitgelezen kans om nader kennis te maken met deze aanbieders”, zegt Julia Spitler, exportadviseur bij de Handelskamer. De deelnemende bedrijven zijn aanbieders van ziekenhuis- en zorgbenodigdheden. “De prijs-kwaliteitsverhouding van de Duitse producten maakt deze ook voor Nederlandse zorginstellingen aantrekkelijk. Nederlandse aanbieders kunnen andersom in Duitsland punten scoren met hun innovatieve productideeen”, zo zegt de exportadviseur.

Weinig sectoren hebben grensoverschrijdend zulke goede vooruitzichten als de gezondheidsbranche, constateert Spitler. Zowel in Duitsland als in Nederland zorgt de demografische ontwikkeling voor een groeiende behoefte aan medische diensten en zorg. “Inkoop in groepsverband is daarbij een trend die in beide landen voor zowel de inkopende als de verkopende partij interessant is”, aldus Spitler. De Nederlands-Duitse Handelskamer ondersteunt met deze ondernemersreis de onderlinge uitwisseling. De reis wordt georganiseerd in opdracht van NRW.International, de investeringsmaatschappij van de deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Bedrijven die graag in contact willen komen met de Duitse zorgaanbieders kunnen zich bij de DNHK melden. De Handelskamer biedt ondersteuning tijdens de gesprekken en kan ook van tevoren voor aanvullende informatie worden benaderd.

Bron: Nederlands-Duitse Handelskamer

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen