Lustrumgebakjes, vallende kwartjes en getwitter op symposium Compriz
ArrayEenvoudig taalgebruik kritische succesfactor voor gepersonaliseerde website
Communicatiewetenschapper Julia van Weert legde uit welke inzichten onderzoek oplevert voor effectieve gepersonaliseerde websites zodat ze bijdragen aan informatie naar behoefte, een goed consult en tevredenheid van patienten. Eenvoudig taalgebruik is een kritische succesfactor zo blijkt en het gebruik van ondersteunende afbeeldingen werkt vooral goed voor oudere patienten. In de workshops passeerden weer mooie voorbeelden de revue en belichtte Elke de Quay vanuit het patientenperspectief welke online-hulpmiddelen het leven van haar gezin een stuk gemakkelijker zouden maken. (Ze is moeder van een chronisch zieke gehandicapte dochter en heeft intensief contact met zeer veel zorgverleners in evenzovele ziekenhuizen.)
Lustrumgebakjes, vallende kwartjes en getwitter op symposium Compriz, zo liet communicatieadviseur nieuwe media Sharon McIntosh van het Maasstad Ziekenhuis die ook patientencommunicatie in haar portefeuille heeft, weten. Ze deed uit de doeken hoe zij dat samen met collega’s aanpakt en wat dat oplevert voor patienten en het ziekenhuis.
Mijn diabetes.nl is nu Mijn Zorgpagina.nl
Maarten Ploeg, directeur van Diabetes Vereniging Nederland (DVN), besloot de dag met een demonstratie van de patientenportal Mijn Zorgpagina.nl (tot voor kort mijndiabetes.nl) waar behalve diabetespatienten sinds kort ook hart-en vaatpatienten terecht kunnen voor online-zelfmanagement van hun chronische aandoening.
Presentaties binnenkort beschikbaar op Compriz.nl
De presentaties van alle sprekers en workshopinleiders zijn in de loop van volgende week beschikbaar op of via Compriz.nl. (En lees ook de tweets via @Compriz op Twitter!)
Bron: Compriz