4 tips voor tevreden personeel

Array

Tevreden personeel is enorm belangrijk voor je bedrijf. Tevreden personeel heeft veel meer feeling met het bedrijf en zal er meer aan doen om zijn werkgever tevreden te houden. Maar hoe pak je dit aan? Hieronder een aantal nuttige tips:

Belonen
Beloon je personeel! Dit kan je natuurlijk doen door middel van targets en hierbij horende beloningen. Maar kijk ook eens naar je personeel wat niet gelijk het geld binnen haalt maar ook van grote waarde voor je bedrijf is. Neem bijvoorbeeld de receptioniste, zij is immers het visitekaartje voor je bedrijf.  Er hoeven geen grote beloningen gegeven te worden.  Een bloemetje kan al genoeg zijn. Doe dit wel waar al het personeel bij is zodat ze echt het middelpunt is. Dit stimuleert andere mensen ook weer om beter hun best te doen aangezien ze kunnen zien dat hard werken door iedereen gezien, gewaardeerd en beloond wordt.

Activiteiten
Organiseer op regelmatige basis leuke activiteiten voor je personeel. Dit kunnen echte grote uitjes zijn zoals  een dag weg maar dit kunnen ook kleine dingen zijn zoals een bbq of lunch op kantoor. Probeer te achterhalen voor welke activiteiten het meeste animo is. Zo kan je bijvoorbeeld ook een tennistoernooi of voetbaltoernooi organiseren. Dit is ook weer goed voor de teambuilding. Een bedrijf die veel leuke voorbeelden heeft voor deze activiteiten is LSG.

Doorgroeimogelijkheden
Om u personeel te kunnen blijven stimuleren is het belangrijk dat er voldoende doorgroeimogelijkheden zijn. Zorg er ook voor dat deze doorgroeimogelijkheden voor iedereen bekend en bereikbaar zijn. Om meer bekendheid aan je doorgroeimogelijkheden te geven zou je aan werknemers, die zich binnen jouw bedrijf ontwikkeld hebben, kunnen vragen of ze hier een stukje over willen schrijven. Doorgroeimogelijkheden zullen uit eindelijk ook leiden minder personeelsverloop. Helemaal als je als werkgever ook open staat voor de wensen van je werknemer. Ook  coaching van je personeel kan als een stimulans werken. Mensen ontwikkelen zich graag en hier kan je als werkgever goed op inspelen.

Voorbeeld functie leidinggevende
Uw leidinggevende zijn het voorbeeld voor uw werknemers. Zorg ervoor dat deze zich hier ook naar gedragen. Ben er heel strikt op dat deze op tijd zijn en ze zich houden aan kledingvoorschriften en andere kernwaarde van het bedrijf. Personeel krijgt snel een gevoel van oneerlijkheid wanneer hun leidinggevende zich (blijkbaar) niet aan de regels hoeft te houden. Zo wordt de drempel voor het personeel ook lager om zich niet aan deze regels/kernwaarden te houden. Wat natuurlijk ook niet de bedoeling is.

Bron: Dreamjob

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen