Campagne ‘Dat doet een hiv-test’
ArrayGGD Rotterdam-Rijnmond
Schorer lanceert de campagne `Dat doet een hiv-test’. De campagne stimuleert homo- en bimannen boven de 35 jaar zich minimaal elk half jaar te laten testen op hiv. De campagne belicht de voordelen van het doen van een hiv-test. Van de mannen boven de 35 jaar heeft minder dan de helft zich in het afgelopen jaar laten testen op hiv (bron: Schorer Monitor 2011).
Op de campagne website www.datdoeteenhivtest.nl staan zeven persoonlijke verhalen van homo- en bimannen over wat de hiv-test voor hen heeft betekend. Het doel van de campagne is om eerder geteste mannen te stimuleren om minimaal elk half jaar een hiv-test te laten doen. De campagne richt zich op mannen boven de 35 die meerdere sekspartners hebben en zich gezien hun gedrag niet vaak genoeg op hiv laten testen. Via online banners en social media worden mannen geattendeerd op de campagne. De GGD Rotterdam-Rijnmond gaat voor de campagne flyers uitdelen en op locatie testen op soa en hiv.
In januari 2012 test de GGD Rotterdam-Rijnmond op de volgende locaties in Rotterdam:
Zondag 15 januari: Sauna Finland, Grondherendijk 7, tussen 14.00 en 17.30 uur.
Vrijdag 20 januari: homohoreca Van Oldenbarneveltstraat tussen 23.30 en 02.00 uur. De GGD Gezondheidsbus staat op de hoek van de Van Oldenbarneveltstraat en de Mauritsstraat.