Sorin Group en Orange business services introduceren remote monitoring-oplossing voor patienten met hartimplantaten in Europa

Array

SMARTVIEWTM remote monitoring combineert intelligente pacemakerfuncties met veilige e-health-technologie voor betere zorg aan hartpatient en betere service voor specialist
Sorin Group (RIC: SORN.MI), wereldwijd producent van medische apparatuur en marktleider op het gebied van de behandeling van hart- en vaatziekten, en Orange Business Services, toonaangevend integrator van wereldwijde communicatieoplossingen, introduceren vandaag SMARTVIEWâ„¢, een remote monitoring-oplossing voor patienten met een pacemaker (cardiac rhythm management, CRM) in een aantal Europese landen.

Verbeterde patientenzorg
Met behulp van SMARTVIEW remote monitoring hebben zorgverleners voortaan toegang tot waardevolle hartgegevens en waarschuwingsmeldingen van de PARADYMTM RF-implantaten van Sorin, terwijl de patient gewoon thuis kan blijven. De intelligente functies waarmee de CRM-apparatuur van Sorin is uitgerust bieden naast het op afstand verzenden van gegevens ook geavanceerde diagnostische mogelijkheden en vroegtijdige ontdekking van hartfalen en daarmee een beter patientcontrole. Voor patienten kan de SMARTVIEW remote monitoring-oplossing een tijdsbesparing opleveren, omdat ze voor routineonderzoek niet meer elke keer naar het ziekenhuis hoeven .

“Remote monitoring is voor mij een efficiente manier om klinische en technische gegevens op afstand te bekijken. Normaal gebeurt dat tijdens een vervolgonderzoek in het ziekenhuis, maar nu kunnen patienten gewoon thuisblijven,” aldus dr. Philippe Mabo, verbonden aan het Academisch Ziekenhuis van Rennes in Frankrijk. “Bovendien levert SMARTVIEW informatie op basis van de geavanceerde technologie die Sorin voor zijn apparatuur toepast, zodat klinische situaties vroegtijdig kunnen worden vastgesteld en betere patientenzorg kan worden geboden .”

Gebruiksgemak voor patient en zorgverlener
Het gebruiksvriendelijke SMARTVIEW remote monitoring-systeem is eenvoudig bij de patient thuis te installeren, onder begeleiding van een competente helpdesk die wordt ondersteund door Orange Business Services en Sorin. De unieke hulp bij deze technische installatie, ontwikkeld op basis van wereldwijde ervaring, stelt patienten op hun gemak en neemt specialisten veel werk uit handen.

“Het was ons een waar genoegen om onze remote monitoring-oplossingen te kunnen ontwikkelen met Orange Business Services,” aldus Stefano Di Lullo, President CRM Business Unit bij Sorin Group. “Dankzij deze samenwerking zijn we erin geslaagd een remote monitoring-systeem te introduceren dat gebruiksvriendelijk en veilig is voor zowel arts als patient en dat gebruikmaakt van de intelligente functies van de apparatuur van Sorin. De introductie van deze dienst is een aanvulling op het groeiende portfolio van Sorin op het gebied van innovatieve hartimplantaten, met de bedoeling levens te redden en het ziektebeeld voor patienten te verbeteren.”

Wereldwijd schaalbaar e-health-platform
SMARTVIEW maakt gebruik van een wereldwijd, schaalbaar e-health-platform van Orange Business Services, ondersteund door de wereldwijde dekking van het Orange-netwerk. Zorgverleners hebben 24 uur per dag toegang tot belangrijke klinische informatie via een beveiligde webapplicatie met een gebruikersvriendelijke interface, waarbij patientgegevens zijn opgeslagen in de beveiligde datacentra van Orange. Orange maakt dit platform mede mogelijk dankzij zijn krachtige in-house e-healthmogelijkheden, ervaring met integratie van e-health-systemen en uitgebreide machine-to-machine-

mogelijkheden (M2M).

“Patientenzorg op afstand is sterk in opkomst en Orange Business Services heeft aanzienlijke kennis opgebouwd in het ontwikkelen en toepassen van e-health-platforms die remote monitoring en het in kaart brengen van chronische ziekten mogelijk maken,” aldus Thierry Zylberberg, Executive Vice President van Orange en algemeen directeur van Orange Healthcare. “We zijn bijzonder trots dat we met Sorin hebben kunnen samenwerken en als integrator van oplossingen en netwerkexploitant elkaars kennis konden toepassen bij de ontwikkeling en de introductie van SMARTVIEW.”
***

Over remote monitoring
Remote monitoring is bedoeld voor het leveren van nazorg aan patienten via het elektronisch verzenden van gegevens vanuit het hartimplantaat van de patient naar de behandelend arts. Met behulp van deze waardevolle gegevens kunnen zorgverleners mogelijke gezondheidsproblemen ontdekken voordat ze levensbedreigend worden en deze tijdig behandelen. Dit kan de noodzaak tot ziekenhuisopname verkleinen en de levenskwaliteit van de patient verbeteren.
Patienten met CRM-apparaten moeten regelmatig naar hun arts, die controleert of hun implantaten correct functioneren en of de juiste behandeling wordt toegepast. Het behandelen van een groeiend aantal patienten met een pacemaker vormt, in combinatie met de bijbehorende nazorg, een toenemende belasting voor artsen. Remote monitoring-systemen, waarmee artsen kunnen beschikken over gedetailleerde hartgegevens die door de geïmplanteerde apparatuur worden geregistreerd terwijl de patient gewoon thuis is, vormen een belangrijke mijlpaal in de patientenzorg.

Over Sorin Group
Sorin Group (www.sorin.com) is een wereldwijd fabrikant van medische apparatuur en marktleider op het gebied van de behandeling van hart- en vaatziekten. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt medische technologie ten behoeve van hartchirurgie en de behandeling van hartritmestoornissen. Sorin Group telt wereldwijd 3.750 medewerkers en richt zich op drie behandelgebieden: hart-longmachines (circulatie- en autotransfusiesystemen buiten het lichaam), pacemakers en reparatie en vervanging van hartkleppen. Jaarlijks worden ruim een miljoen patienten in meer dan tachtig landen behandeld met apparatuur van Sorin Group.

Kijk voor meer informatie op www.sorin.com.

Over Orange Business Services
Orange Business Services, de tak van France Telecom-Orange gespecialiseerd in B2B-diensten, is een toonaangevende wereldwijde integrator van communicatieoplossingen voor multinationals. Met ‘s werelds grootste, naadloze netwerk voor spraak en data dekt Orange Business Services 220 landen en gebieden met lokale ondersteuning in 166 landen. Met een uitgebreid pakket van communicatiediensten zoals cloud computing, enterprise mobility, M2M, security, unified communications, videoconferencing en breedband levert Orange Business Services wereldwijd een best-in-class klantervaring. Duizenden enterpriseklanten en 1,4 miljoen mobiele datagebruikers vertrouwen op het internationale platform van Orange Business Services voor hun communicatie en hun bedrijfsvoering. Orange Business Services werd vier keer uitgeroepen tot Best Global Operator tijdens de World Communication Awards. Ga voor meer informatie naar www.orange-business.com.

France Telecom-Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecommunicatieaanbieders met wereldwijd 171.000 werknemers en een omzet van 10,9 miljard euro in 2012. Orange is het unieke merk van de Groep voor internet, televisie en mobiele diensten in de meeste landen waarin het bedrijf actief is. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs (compartiment A) en aan de New York Stock Exchange.

Orange en alle overige product- of dienstennamen van Orange die in dit artikel worden vermeld zijn handelsmerken van Orange Brand Services Limited, Orange France of France Telecom.

Orange Healthcare: ten dienste van de gezondheidszorg met nieuwe technologie van Orange
Al ruim tien jaar doet Orange gedegen ervaring op bij het leveren van geïntegreerde en klantgerichte technologische oplossingen voor specialisten, zorgverleners en patienten. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met specialisten en zorgverleners, waardoor de technologie voor iedereen betere kwaliteit en efficiency oplevert. In 2007 kondigde Orange zijn betrokkenheid bij de gezondheidszorg aan met de oprichting van de nieuwe divisie Orange Healthcare.

Dankzij zijn positie als geïntegreerd dienstverlener heeft Orange de technologische knowhow in huis om oplossingen te kunnen ontwikkelen die niet alleen eenvoudig, betrouwbaar en effectief zijn voor diensten in de medische en persoonlijke zorg, maar die ook een bijdrage leveren aan het creeren van innovatie voor patienten en aan het bieden van betere gezondheidszorg. www.orange.com/healthcare

Bron: Sorin

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen