Margreet Langenhuijsen wint Nightingale 2012

Margreet LangenhuijsenOp 7 januari 2013 is voor de zesde keer de Nightingale prijs uitgereikt aan de meest patientvriendelijke medewerker van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Zorgasssistente Margreet Langenhuijsen won de prijs vanwege haar tomeloze inzet en enthousiasme voor patienten. Elke dag zorgt zij voor kleine extra’s die voor de patient het verschil maken. Zo zorgt zij ervoor dat er kleine tubes tandpasta en extra setjes kleding zijn voor mensen die dat per ongeluk niet bij zich hebben. Naast VVV bonnen en een kunstwerk ontvangt de winnares € 5000 om in te zetten in het verder verbeteren van de kwaliteit van zorg op haar eigen afdeling.

Op initiatief van de Clientenraad looft het Jeroen Bosch Ziekenhuis jaarlijks een prijs uit voor de meest patientvriendelijke medewerker. Op 13  december jl. zijn de drie genomineerden voor deze prijs bekend gemaakt. In alfabetische volgorde waren dit: Paul van Hal, unithoofd van de couveuse- en kraamafdeling, Margreet Langenhuijsen, zorgasssitent Maag-,Darm-, Leverafdeling en Yvonne Pulles, verpleegkundig coördinator van de kinderafdeling.  Tijdens een ceremonie voorafgaande aan de nieuwjaarsreceptie maakte René Spermon, juryvoorzitter en voorzitter van de Clientenraad, de winnares bekend. Tamara Schalken, winnares van vorig jaar, reikte de prijs uit.

Voorbeeldfunctie
De Nightingaleprijs gaat dit jaar naar Margreet Langenhuijsen, vanwege haar voorbeeldfunctie in het ziekenhuis.  Haar lijfspreuk is: “Bij ons op de afdeling doen wij samen de zorg” en dat straalt ze ook uit. Margreet zet zich voor 100% in. De lijst met voorbeelden van haar patientvriendelijk optreden is lang. Ze wast de kleding voor patienten bij wie dat nodig is. Van giften van patienten koopt ze vaasjes voor de afdeling bij de kringloop en extra setjes kleding , zodat er altijd iets is voor iemand die om wat voor reden ook, niets bij zich heeft. Patienten die heel lang op de afdeling moeten liggen krijgen een extra lekker ontbijtje met een eitje.  Door haar de prijs toe te kennen, onderstreept de jury, dat het bij patientvriendelijk gedrag gaat om persoonlijke aandacht, net dat beetje extra dat één patient nodig heeft.

bron: Jeroen Bosch Ziekenhuis