5 uitdagingen op weg naar kwaliteitsmanagement van de toekomst

Array

Kwaliteit in de zorg is een actueel thema. Het is de vergaarbak van activiteiten op het gebied van veiligheid, innovatie en risicomanagement. Vanuit de organisatie zijn er vaak hoge verwachtingen. Externe eisen en de vraag naar transparantie vormen grote uitdagingen voor de kwaliteitsafdeling. Hoe reageert u op alle ontwikkelingen? Vanuit interviews met kwaliteitsfunctionarissen en ervaringen uit de eigen praktijk, heeft Wendy Ellenbroek de vijf grootste uitdagingen in kaart gebracht. Dit artikel geeft concrete handvatten hoe u met deze uitdagingen om kunt gaan.

De 5 uitdagingen:zorg-en-ICT

  1. Positionering van kwaliteit binnen de zorginstelling
  2. De rol van de kwaliteitsmanager en –functionaris
  3. Externe verantwoording vs. intrinsiek verbeteren
  4. Integratie van kwaliteitsinstrumenten
  5. Continu verbeteren vs. vernieuwen

 

Recente artikelen