Woonzorgnet genomineerd voor Beste Werkgever Award 2013
ArrayZorginstelling scoort hoger dan branchegemiddelde in medewerkerstevredenheidsonderzoek
Woonzorgnet is genomineerd voor de award Beste Werkgever 2013. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan het bedrijf dat het hoogste scoort in het Beste Werkgeversonderzoek, ontwikkeld door onderzoeksbureau Effectory en Intermediair. Het onderzoek geeft een objectief beeld over werkgeverschap in Nederland en biedt inzicht in de belangrijke HR thema’s zoals bevlogenheid, betrokkenheid en tevredenheid. Woonzorgnet scoort daarin zeer hoog. Daarbij zijn medewerkers ook nog eens zeer tevreden over het leiderschap binnen de organisatie. De winnaar van de award Beste Werkgever 2013 wordt op 8 oktober 2013 bekend gemaakt in het DeLaMar Theater in Amsterdam.
Uit het medewerkerstevredenheidsonderz
“Het is erg mooi om te zien dat onze medewerkers zich thuis voelen bij Woonzorgnet en de waardering die wij als organisatie voor hen hebben, ook teruggeven,” zegt Eric Kindt, directeur van Woonzorgnet, trots. “De nominatie voor de Beste Werkgever 2013 is fantastisch en te danken aan de gehele organisatie.” Om het goede resultaat vast te houden, is de zorgondernemer een samenwerking aangegaan met Effectory om elke drie jaar een trendmeting uit te voeren.
Medewerker als middelpunt
Opmerkelijk is dat Woonzorgnet op bijna alle gemeten thema’s hoger scoort dan de RIBW branche waartoe het behoort. Medewerkers waarderen vooral de duidelijkheid van hun rol binnen de organisatie hoger dan het branchegemiddelde. Maar het personeel van Woonzorgnet is ook duidelijk meer tevreden over de arbeidsomstandigheden, de organisatie in het algemeen en de beloning van de werkzaamheden dan de gemiddelde medewerker in de RIBW branche. “Wat heel opvallend is bij de uitslagen, is dat de tevredenheid van medewerkers in de ggz-branche (RIBW benchmark) een dalende lijn laat zien maar Woonzorgnet juist op alle vlakken een stijgende lijn te pakken heeft. Een uitzonderlijke tegenbeweging in positieve zin,” aldus Anouk Scholte, consultant Zorg bij Effectory en gespecialiseerd in onderzoek binnen ggz-instellingen en RIBW-organisaties.
“Woonzorgnet stelt zowel de cliënt als de medewerker centraal,” zegt Kindt. “Het motto van de organisatie is ‘jezelf zijn’ en dat kan als er duidelijkheid is over wie wat doet en iedereen respect heeft voor elkaar binnen de organisatie.” Dit gedachtengoed is ook terug te zien in de pluspunten van de organisatie die de medewerkers van Woonzorgnet in het onderzoek genoemd hebben. De meest gewaardeerde punten zijn ‘de teamleider die interesse toont voor het werk’, ‘de leidinggevende die de medewerker op de hoogte houdt’ en ‘trots zijn op de organisatie’.
Beeldmateriaal
Scores medewerkertevredenheidsonderzo
Bron: Effectory
Bovenstaande afbeelding is in hoge resolutie te downloaden door erop te klikken.
Over het onderzoek
Het medewerkerstevredenheidsonderz
Over Woonzorgnet B.V.
Woonzorgnet is een AWBZ-erkende private zorgonderneming die in kleinschalige woonvoorzieningen mensen met een GGZ-indicatie begeleidt en ondersteunt bij wonen, werken en zinvolle dagbesteding. Het motto is ‘jezelf zijn’. Woonzorgnet stelt de cliënt centraal en stelt haar medewerkers in staat om hier optimaal invulling aan te kunnen geven. De organisatie staat in dienst van de mensen en niet andersom. De organisatie streeft ernaar om samen met de cliënt een zo prettig mogelijke leef- en woonsituatie te creëren. Dit wordt mogelijk gemaakt doordat de zorgonderneming 24-uur ondersteuning biedt. Voor het faciliteren van kleinschalige woonvoorzieningen onderhoudt Woonzorgnet intensieve contacten met onder andere gemeenten, woningcorporaties, zorgkantoren en wijkbeheerders. De AWBZ-erkende private zorgonderneming is momenteel actief in Renkum,