Consumenten denken mee over verbeteren van de zorg

Array
Al meer dan 150 ideeën ingestuurd voor ‘Het Beste Zorgidee’ 
Er zijn kort na de start al meer dan 150 ideeën ingestuurd voor het ‘Het Beste Zorgidee’. Dat is bijna twee keer zoveel als vorig jaar rond deze tijd. Het Beste Zorgidee is de enige wedstrijd waarbij met name patiënten en consumenten zelf wordt gevraagd mee te denken over hoe de zorg beter kan worden gemaakt.
De afgelopen weken werden al meer dan 150 ideeën ingestuurd. De ideeën om de zorg beter te maken variëren van procesmatige verbeteringen tot heel praktische verbeteringen van hulpmiddelen die in de zorg worden gebruikt. Ook zijn veel tips ingezonden om de kosten van de zorg te verlagen.
zorgmarketing-300x199Ideeën insturen voor Het Beste Zorgidee 2013 kan tot en met 1 november. Een deskundige jury kiest daarna vijf genomineerden, het publiek bepaalt via www.hetbestezorgidee.nl en Facebook wie van hen wint. De winnaar ontvangt een bedrag van 10.000 euro om zijn of haar idee te helpen realiseren.
Winnende ideeën van voorgaande jaren zijn inmiddels in de praktijk gebracht. Zo startte onlangs in Nijmegen een pilot om geneesmiddelen die naar de apotheek worden teruggebracht, opnieuw te gebruiken. De medicijnen worden gesealed met een thermometerchip, zodat kan worden bepaald of de geneesmiddelen onder de juiste omstandigheden zijn bewaard. Het idee om geneesmiddelen te sealen is bedacht door Anja Vissers, winnaar van Het Beste Zorgidee 2011.
Over Het Beste Zorgidee
Het Beste Zorgidee is de eerste en enige wedstrijd waar patiënten, consumenten en zorgverleners zélf wordt gevraagd mee te denken over hoe de zorg beter kan. De wedstrijd is een initiatief van ONVZ Zorgverzekeraar en wordt dit jaar voor de zesde keer georganiseerd. In vijf jaar tijd werden in totaal duizenden innovatieve ideeën ingestuurd.
Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen