Soepel&Zeker: de nieuwe aov van Movir

Array

Vanaf 2 februari 2015 komt arbeidsongeschiktheidsverzekeraar Movir met een nieuwe verzekering: de Soepel&Zeker AOV. De verzekering is een aanvulling op haar huidige aov aanbod en is op maat gemaakt voor de zelfstandige beroepen die Movir tot nu toe nog niet verzekerde.

Soepel&Zeker AOV
Het nieuwe product combineert de twee belangrijkste behoeften van de doelgroep ondernemers als het gaat om verzekeren, namelijk flexibiliteit en zekerheid.

Movir-directeur Louis van Drunen: ‘We hebben goed gekeken naar de wensen en eisen van deze ondernemers en op basis daarvan een volledig nieuwe aov ontwikkeld. De Soepel&Zeker AOV heeft een unieke samenstelling, namelijk een dekking met een maximale uitkeringsduur van 3 jaar én een langlopende dekking met een maximale uitkeringsduur tot de gekozen eindleeftijd.

Beiden kunnen zowel gecombineerd als los van elkaar worden gesloten. Daarbij is de verzekering dagelijks opzegbaar. Dat klinkt vanuit het perspectief van de verzekeraar wellicht raar, waarom zou je een product aanbieden met als eigenschap dat je er elke dag vanaf kan. Maar vanuit het klantperspectief is dit een hele relevante; het geeft de klant optimale vrijheid.’

Vrijheid, flexibiliteit en kwaliteit
De Soepel&Zeker AOV heeft een premie op maat (door maar liefst acht premiegroepen in plaats van de in de branche gebruikelijke vier) en kan dagelijks worden aangepast aan de actuele situatie van de ondernemer. Zo heeft de ondernemer veel meer grip op zijn te betalen premie. De Soepel&Zeker AOV is een sommenverzekering en kent het beroepscriterium. Movir biedt de ondernemer bovendien een aanvangskorting van drie jaar; het eerste jaar 30%, het tweede jaar 15% en het derde jaar 7,5% korting.

Ook de persoonlijke dienstverlening, waarop Movir al jaren zeer hoog scoort in tevredenheidsmetingen, is volledig beschikbaar voor de nieuwe doelgroep.

Premietool
De nieuwe Soepel&Zeker AOV heeft een toegankelijke premieberekeningstool op Movir.nl. Hiermee kan de ondernemer eenvoudig een verzekering samenstellen en een deel van de flexibiliteit van het product ervaren. Om alle mogelijkheden en opties optimaal te benutten wordt men doorverwezen naar de financieel adviseur.

Adviesproduct
Ook bij de nieuwe Soepel&Zeker AOV kiest Movir exclusief voor distributie via de onafhankelijk adviseur. Van Drunen: ‘Uiteraard hebben we hiervoor al een netwerk van adviseurs. Deze zijn deels echt gespecialiseerd in onze huidige klantgroepen medisch en zakelijk professionals. Daarom maakt een uitbreiding van ons distributienetwerk ook onderdeel uit van deze verbreding.’

Het nieuwe product wordt opgenomen in de vergelijkingssoftware Rolls. Ook is het beschikbaar via alle serviceproviders.

Huidige verzekerden
Voor de traditionele doelgroepen van Movir, medisch en zakelijk professionals, verandert er niets. Van Drunen; ‘Zij kunnen blijven rekenen op de dienstverlening zoals ze dat van ons gewend zijn.  Hun huidige aov is voor hen op maat gesneden. Overstappen naar het nieuwe product is dan ook niet mogelijk, maar voor hen ook helemaal niet interessant.’

Introductieampagne
De Soepel&Zeker; AOV wordt vanaf 2 februari geïntroduceerd met een reclamecampagne op radio en tv.
http://youtu.be/m8gPIwwRlAM

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen